< Tilbake til oversikten

Et helt aar paa lavkarbo

Unnbjorg sa for siden:

Etter over et aar paa lavkarbo er jeg overbevist om at dette er et kosthold som passer meg bra, selv om vektnedgangen ikke svarte til forventningene til aa begynne med.
Förste uka gikk jeg opp 1 kg, og det tok 2 mnd för jeg kom i ketose. Deretter har jeg vaert i ketose, men det hjalp ikke. Jeg la inn det jeg spiste paa diett.no, og kontrollerte alt, spiste mer fett, mindre fett, mindre kaffe, kuttet ut meieriprodukter, gikk ned til 5 kh i flere uker uten at dette hadde noen virkning. Hadde prövd alt uten 0kh og aa minke paa kalorier ( laa paa ca 1600-1800 kal)
Da jeg har vaert paa mange slankekurer för, grudde jeg meg til aa gaa sulten igjen, men bestemte meg til aa kutte ut mellommaaltidet (spiser middag kl 13 og kvelds kl 20) Erfarte at det faktisk ikke er noe saerlig problem. Selv om jeg er kanskje litt sulten, er det ikke uimotstaaelig som det har vaert för paa slankekurer. Har faktisk ikke hatt en eneste sprekk paa dette aaret.
De förste 11 mnd gikk jeg ikke ned mer enn et par kg, men paa disse siste seks ukene uten mellommaaltid, har jeg gatt ned jevnt ca 5 kg i alt. Saa jeg er nok av de som maa ned i kalorier for aa faa noe vektnedgang.
Naar det gjelder helsen ellers er alle mine analyser forbedret, jeg trenger mindre sövn og har kuttet ut middagsluren. Huden er bedre og mindre törr, og formen i det hele tatt bedre.
Ellers syns jeg det er lett aa lage god mat paa lavkarbo, men litt mer vanskelig aa bli invitert og maatte si nei takk til mye. Det blir litt usosialt.
Har ogsaa laert veldig mye her inne, det er mange flinke.

Dietta sa for siden:

Gratulerer - da har du funnet nøkkelen :heia::heia:
Jeg er også blandt dem som ikke kan pøse på med kalorier hvis jeg skal nedover på vekta :mad:

mrs kishty sa for siden:

Kjempeflott :) Jeg har også gått ett helt år på lavkarbo.. :)

Mariann S sa for siden:

Ett supert kosthold :) Eg har også levd på lavkarbovis i ett år no :)

VSB sa for siden:

Jeg nærmer meg 13mnd. Trives og er sånn nogenlunde på normalvekt. Måtte også se på matmengder etter hvert. I tillegg til vekt er psyke, overskudd og søvn mye bedre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.