I går spiste vi på byens beste restaurant, og etter fantastisk forrett og hovedrett, falt det seg veldig naturlig å prøve desserten. sukk:rolleyes:
Den bestod av sjokoladefondant, hjemmelaget is, og litt frukt. Hadde også tre sjokoladetrøfler til kaffien. Godt fornøyd og blottet for dårlig samvittighet, legger jeg meg omsider - og våkner brått 3,5 time etter at siste bit ble inntatt.
GLOHEIT, kaldsvette, kraftig ubehag i området undre ribbeina, kvalme, romling og trykk i magen. Så tømmer kroppen seg fra begge åpninger, jevnt fordelt over den neste timen. vrææææææl !!!!!!
I dag romler magen fremdeles, og har ubehag under ribbeina, pluss hodepine. Må nevne at resten av måltidet var uten karbo, og ingen alkohol.
Helt seriøst; går det ann å reagere så kraftig på en utskeielse ??!
Fullt mulig ja, noen ganger går det bra, og vann i kroppen er eneste fysiske ubehag jeg får, andre ganger magesmerter, løs mage, hjerte som hamrer som hardt at det dunker i ørene, hodepine,kvalme.. Og tro det eller ei, jeg går i fella støtt og stadigflau
Leste fra mobilen, så ikke det om spyinga, men om jeg hiver i meg høy karb mat blir jeg slått ut i 1 uke etterpå, kvalm som fy og vondt i magen. Så når folk spør hvorfor jeg ikke spiser sånn og sånn nå så sier jeg som sant er, at jeg får vondt i magen av det :ja:
Matforgiftning, altså ?:eek:
Litt usikker på den.
Jeg har hatt matforgiftning to ganger i utlandet, og begge gangene fikk jeg voldsomme magesmerter og en avsindig diare. De timene det varte var helt grusomme.
I natt hadde jeg ikke store smerter noe sted, bare ubehag i området hvor ribbeina slutter, masse luft, og påtagende kvalme. Og når kroppen hadde tømt seg, var det bare ubehaget i magen som var igjen. Kjenner det henger i enda. Men for all del, matforgiftning kommer i forskjellig grad, så det er jo ikke umulig.
Men uansett hva det har vært; jeg holder meg på den smale lavkarbosti fra nå av, sånn i alle tilfeller.....:D
Spiste helt vanlig mat, i grunnen - 4 forskjellig typer kjøtt, saus, grønnsaker, egg, smør, hjemmelaget softis (hmmm:eek:), sjokoladefondant, blant annet...
Etter hva jeg har skjønt, kan man få matforgiftning av det meste ??
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.