Det jo et himmelsk produkt for oss, siden fytinene i kokos ikke drenerer oss for mineraler i motsetning til tahini og andre frø-og nøttesmørtyper.
Jeg ble overrasket fordi da jeg var ny her ble jeg advart mot kokosmasse, men kokosmasse og kokos-smør har halvparten av det karbohydratinnnholdet kokosmelet folk kjøper på iherb har og sikkert inntar i større mengder enn man vil gjøre med kokossmør.
Jeg har prøvd det - det er veldig godt og søtt, men jeg klarer ikke mer enn en munnfull. Som pålegg liker jeg det ikke, men jeg har aldri vært noen fan av søtt pålegg.
Pussig at du skulle spørre om dette nå. Fikk et glass i posten i går faktisk. Artisana. Så nå skrudde jeg av lokket og stappet teskjeen nedi. Første test = kokosolje, men så kom jeg på at det var sikkert noe mer under øverste laget siden jeg ikke hadde rørt det opp. Når jeg gravde litt dypere fikk jeg tak i smøret som er noe fastere i konsistensen og ja, søtlig var det. Jeg synes smaken minner om kokosmel. Kjøpte det for å teste det i stedet for den faste delen av kokosmelken som er i flere bounty-oppskrifter. Når jeg kjente den kokosmelsmaken ble jeg litt i tvil om det egner seg i bounty, men skal vurdere å gi det en sjanse.
På kjøtt som tilbehør, kanskje konfekt. Men først og fremst som et alternativ til min tahinispising. Jeg har tahini på kjøtt til hvert måltid. Gidder ikke lage saus, bare tar en ss fra glasset og smører utover kylllingen eller tahinisaus som jeg heller over eller bruker som dressing i salat, og Voila; ferdig middag:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.