< Tilbake til oversikten

Imses smörgåstårta

#1

Yonah sa for siden:

Lag 3 bunner jukseloff, men uten søtt, ingen vits i å søte den, i springform ca 24cm.

Fyll 1: 125g kremost m/urter og 1 1/2dl vispet fløte røres sammen. Vend inn ca 300g skinke ( jeg pleier å hakke den i hakkebollen til stavmikseren), 1/2-1 hakket paprika og litt revet hvit ost( prøv deg frem, jeg husker ikke helt mengden).

Fyll 2: 1 1/2dl rømme el. creme fraiche og 1pk majones røres sammen. Ha i 3 hardkokte egg i biter, 1 avrent boks tunfisk og krydre med salt og pepper og gjerne litt sitron.

Toppen: 125g kremost med krydder og 1 1/2dl vispet fløte.

Legg på fyllene på hver sin bunn, legg på toppen og ha på toppingen. Pynt så med ønsket pynt, feks hakket isbergsalat( svenskene bruker ofte det på kanten rundt, dytt det på), påleggsskinke-ruller, paprika ringer, tomat, agurk, eggeskiver. Det er lurt å vente med å ha på pynt som kan bli slapp/vassen til like før servering. Toppen kan gjerne bugne av grønnsaker, egg osv.


#2

synsegulla sa for siden:

DEt der hørtes helt fantastisk ut. Tusen takk for at du deler :)


#3

Yonah sa for siden:

La til bilde. Det ble noget stort..


#4

Yonah sa for siden:

Dytter opp denne jeg, festdagene kommer på rekke og rad og en smörgåstårta eller to må vi ha.
Dette er kjempegodt til koldtbordet på 17.mai og kan lages dagen i forveien.


#5

sma sa for siden:

Denne skal sannelig jeg ta å lage til 17. mai i år. :sikle:
Da blir min gubbe glad. :love:


#6

Yonah sa for siden:

Bumper tråden igjen, om noen skulle trenger idè til mat på 17.mai.


#7

Yonah sa for siden:

Måtte bare innom og bumpe


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.