Jeg savner sukkertøy eller pastiller... Noen som vet noe man kan bruke under ketolyse? Så noen på Rema 1000 i dag som inneholdt 26g sukkeralkoholer, 0 sukker og 0 stivelse... Hvordan er den? Husker ikke den beregninga fra sist jeg drev med det her... :confused:
Jeg for min del spiser de Ifa pastillene i den store posen, dent lakris og et type sukkerfri drops som vi kjøpte på flyplassen på Gran Canaria. Jeg er i ketose selv om jeg spiser disse, men om de er godkjente aner jeg ikke.
Jeg lurte også på dette. Når du sier stor pose Ifa, hva er det snakk om? Jeg finner bare de posene som er ca. 7 x 14 cm med bringebær, sitron og et eller annet. Er det de du tenker på Disen?
Vet de er søtet med noe, men mener å ha lest her inne at disse ifaene var greie å spise, nå spiser ikke jeg mer enn ca 4 om dagen så tror ikke det har så alt for mye å si. Men hvis man spiser en hel pose i et jafs kan jeg skjønne det.
Det er noe med at sukkeralkoholer regnes annerledes. Derfor tror jeg de jeg fant i dag må være fine... Det var verken stivelse eller sukker i dem. Bare sukkeralkoholer... Ingen som vet hvordan dette regnes? Imse kanskje?
En sukkeralkohol er ikke en sukkeralkohol. Noen gir ikke blodsukkerendring, andre gjør, og atter andre er individuelle. Før noen kan uttale seg om de er ok, trenger man å vite hvilket søtstoff det er snakk om.
Jeg spiser dog av de med aspartam/acelufam og det går bra, sånn minus at jeg ikke kan spise for mange før magen slår seg vrang.
En eske läckerol i løpet av en dag er ikke lurt har jeg funnet ut... = magevondt og diarè.
Ikke sukkerfrie, mener du at de alikevell er søtet med maltitol og sukralose? Ser at det er mindre enn 0,5 g sukkerarter, er ikke det tilnærmer nesten ingen ting når det er snakk om 4-5 pastiller? Eller spiser jeg pastiller som jeg ikke burde? Jeg går jo nedover i vekt uansett.
det er ikke alle ifaene som har lite karbo. Den med fruktsmak skal man holde seg unna. Ikke kjøp ifa om du spiser hele posen på en gang. Da får du vondt i magen.
Neida, disse er nok det. Og klarer du å holde deg til så få, er det vel ikke noe problem.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.