Hvem går på Ketolyse nå? :) Jeg begynte for noen få dager siden, etter måneder med mislykkede forsøk med div.annet...
Gikk 3 kg opp tvert, men nå ser det ut til å gå rette veien... :) Vil gjerne følge andre i samme situasjon! :)
Jeg går på ketolyse nå. Startet i slutten av mars, og runder 6 uker til lørdag. Bortsett fra dager innimellom med litt sultfølelse og sukkersug, så går det veldig greit!
Jeg gikk ned mye den første uka, litt den andre uka, så var det opp og ned på den samme kiloen i uke 3 og 4, men nå de siste 2 ukene har kiloene løsnet og gått jevnt og trutt nedover. Ikke alle ukene er like gode, men min erfaring er at hvis man holder ut så fungerer det veldig bra, og det gjennomsnittelige vekttapet er bra :)
Jeg holder på med ketolysekuren nå :) Er på den 5 dagen, og jeg føler meg allerede bedre! Blir spennende å gå på vekta til mandagen - håper på resultat!:)
jeg har begynt igjen nå etter ca. 1 års pause. Har klart å holde vekten etter et vekttap på ca. 16 kg, men har lyst til å gå ned enda mer :)
Merker at det er litt vanskelig å begynne på igjen og å være streng på maten, men det går vel seg til etterhvert håper jeg ;)
Noen av dere som opplevde å gå opp i starten? :confused: Jeg har hittentil bare gått opp, men føler kanskje at jeg har blitt smalere likevel... Har utslag på ketose, så det virker som om jeg gjør riktig også...
Flere som har spist lavkalori før overgang til ketogen kost opplever det. Men det utjevner seg. Spis riktig og ta mål du, det er resultatene over flere måneder seg teller. Vekt er et ganske unøyaktig mål, da den viser vekt opp når kroppen samler vann, og vann er vann og det er jo fett vi vil ha bort.
Takk for svar! :D
Det er det samme jeg har tenkt, har jo gått ned på det før, så vet jo at det bør fungere. Men jeg binner vann fryktelig lett, og tror det er mye det...
Begynte for 3 uker siden i dag! En utskeielse - ikke snop da. Ellers gått bra, gått ned 5kg :) Å klærne er blitt mindre stram. Sluttet å spise snop i fjor høst, så sukkersug har jeg ikke vært plaget med.
Lykke til alle andre nybegynnere - kroppen føles mye bedre etterhvert!
Sånn generelt sett så skal lavkarbo og spesielt ketogene koster tømme deg for overflødig vann rimelig kjapt med mindre du spiser mye salt. Salt er fy uansett hvilket kosthold man har. 5gram er anbefalt, og opptil 10 gram er ganske ålreit for noen som spiser lite karbo.
Husk at det er veldig viktig at mesteparten av karboene dine kommer fra grønnsaker. Noen reagerer negativt på søtningsstoffer, meieriprodukter og den vanligste syndebukken som mange ikke tenker over er at de spiser faktisk FOR lite :D OG da kicker ikke maksimal fettforbrenning inn.
Jeg tror at dette ordner seg selv i løpet av et par uker, men ha det i bakhodet om det ikke gjør det. Lykke til :)
Ultimately, the amount of salt required for good health is based on individual needs, health status, and genetic predisposition to salt sensitivity. The evidence for salt restriction, even for those with cardiovascular or renal disease, is mixed and often times inconclusive. It’s important to remember that the data regarding sodium intake has been from populations typically eating a standard American diet, and it’s unknown whether salt intake would demonstrate any detrimental effects in a population eating a potassium, magnesium, and calcium rich whole foods Paleo diet. These are important points to consider when deciding how much salt to include in your own diet.
Jeg har begynt på scratch igjen. Gikk ned 20 kilo, men har lagt på meg rundt 10-12 kg igjen da jeg prøvde å slutte å røyke.
Så nå er det fullt kjør igjen - håper på litt resultater til ferien i august :-)
Lykke til :) Jeg skal også på ferie i august og håper på å være smalere til da. Det hadde vært hyggelig om det var mindre valker på årets feriebilder enn fjordårets...
Jeg holder på, og har spist ketogent siden oktober og har gått ned over 18 kg. Skal ned enda etpar tre kg før jeg satser på overgang til vedlikehold..:)
Ja det er det jeg også håper på :-) Jeg skal nok klare en del før det tror jeg - det er bare å stå på, det er jo egentlig ganske lett å følge lavkarbo om man bare gidder :-)
Lykke til du også - du kommer til å se helt "smashing" ut til ferien i august :D
Jeg holder på jeg også. Har gått på Atkins før og gikk ned 13kg, so for en dum grunn gav jeg meg. Og nå veier jeg like mye som før. Sukk.
Men nå er det på han igjen.. Tenkte jeg skulle kjøpe ketolyse boken når jeg får lønn. Har ikke gått ned i vekt enda, men bare holdt på skikkelig en uke, kjenner jeg allerede føler meg bedre, ikke oppblåst og huden blir så fin:)
Jeg gikk ned 26 kg på under et år men har hatt en pause nå. Eller dvs jeg har levd lavkarboisk men ikke stresset med å gå ned de siste 5.
Har prøvd litt siste tida å gå ned frem mot konfirmasjonene jeg skal i nå i mai men det har ikke gått så bra. Vekta står fremdeles på 77 kg. Så jeg er jo normalvektig men har endel ekstra som hadde vært fint å bli kvitt. Derfor ønsker jeg å starte på an igjen for fullt når konfirmasjonene er ferdig.
Grunnen til at jeg har det som mål er for at jeg skeier aldri ut i selskapligheter. Og nå har jeg lyst til det siden jeg nå har nådd normalvekt. Men har ikke tenkt å ta helt løs... :D skal kun smake på ei kake eller lignende.
Deilig å være skikkelig på igjen - kjenner at kroppen har det mye bedre og når vekta viser at det går nedover også så kan man jo ikke klage :)
Lykke til alle sammen!
Den vekta er ikke venn med meg... :p 200 gram nedgang på snart 2 uker, er ikke mye å rope hurra for... Nå er det riktignok litt bedre stilt med cm da... 29 cm totalt. :D
Takk! :) Ja, får tro det løsner nå... Har gått ned mer i både karber og fett/kcal, så får jeg se om det fungerer... Hadde da gått ned fra i går til i dag, så det lover litt bedre framover... :D
Hadde verden enda vært så enkel, skulle jeg vært enig med deg.
Jeg for mitt vedkommende gikk ned 30Kg med Fedon. Så kutta jeg røyken.
=Tilbake til start.
Kroppen responderer dårlig på alle former for slankeforsøk.
Dette har tatt to år!. Nu er jeg muligens på rett veg igjen, men stoler ikke på noe ennu.
Ja, jeg har først kostdagbok hele tiden. Ja, jeg har trent, med unntak av noen få mnd. Jeg får ikke trent kondisjon ei stund til. Venter på kneopperasjon.
Jeg har til og med prøvd lavkalori. Dette betyr ned fire kilo, så opp de samme. Inntaket kliss likt hele perioden.
Og jeg kan garantere at jeg ikke har kompensert røkeslutt med sjokolade e.l.
Jeg holder meg unna sånt. Dessuten, kostdagboka viser ingen sammenheng med vektøkninga og inntaket. Mosjonsmengden gikk heller opp etter røykeslutt. Noe må man jo avreagere på :)
Jeg har også begynt igjen. Er i Ketose nå. Jeg begynte forigge uke med noe de kaller Kick start fra Campkilo, tar 4 shaker om dagen, har vært ute og rist denne helgen så jeg måtte kutte shaken, men har spist lavkarbomat og er fortsatt i ketose. I morgen er det tilbake på shake, behøver å komme igang å se at vekten går ned så går jeg over på lavkarbomat etterpå.
Håper det går bra for alle og at dere alle "still are going strong" :)
Jeg har tydeligvis ikke vært altfor flink denne uka.....men det ble da uansett 600 gr ned.
Hmmm....når jeg ser det skrevet her så er det jo absolutt ikke så verst......tror jeg absolutt skal være fornøyd med dette.......bare jeg som er litt utålmodig kanskje :p
Jeg startet nå på Onsdag, har gått ned 2 kg, tror heller ikke jeg kommer til å få noen spesielle problemer med å holde meg unna ting jeg ikke skal spise :) Er riiimelig motivert, og kommer til å gå på det ganske lenge, om det fortsetter å funke for meg :)
Jeg har holdt på en uke i morgen. Stixen var LILLA i dag, så er skikkelig i ketose. Er skikkelig tungt for kroppen nå. Kjennes ut som beina er av bly og energien er ikke på topp. MEN jeg vet jo at det kommer seg etterhvert. Er vel tredje gang jeg starter. Min kropp trenger gjerne 4 uker for å omstille seg ordentlig. Så jeg prøver og være så spenstig som muig, og overse mangelen på energi, ikke stresse, for da får jeg litt hjertebank. Drikke masse vann selvfølgelig. Så nyter jeg vektgangen til kroppen min blir vant med fettforbrenning. Jeg veier meg ikke. Orker ikke, for blir litt for opphengt. Men jeg har på følelsen at det går riktig vei. Jeg har nok og ta av, og har egentlig bestemt meg for å være i ketose til jeg er ferdig:)
Kanskje om noen uker så tør jeg veie meg, men først fokusere på andre ting:)
Jeg holder på enda. Begynte 7 mars, og nå, 11 uker etterpå er jeg over 13 kg lettere, og sist, men ikke minst under 100 kg!!! Hurra!!!! Slutter ikke før jeg er i mål ;)
Det er ikke noe som heter "skikkelig i ketose" ;) utslag er utslag. Er den mørk drikker du sannsynligvis for lite. Tor du magnesium? Energimangel og hjertebank kan tyde på at du trenger tilskudd. Ta gjerne dobbel dose.
Signerer carissima, Nelly:)Utslag er utslag. Magnesium hjelper på energien ja og på "urolige ben" som man fort får i ketose. Energien kommer seg jo som du sier, stort sett etter en tid med omstilling.:)
For tre år siden gikk jeg ned 12 kg med ketolyse , det gikk som en drøm og jeg var superfornøyd! Den samme høsten fikk gikk lungebetennelse og sluttet å røyke! La på meg 15 kg :-(
Nå er det tilbake på ketogen diet, håper det skal gå like lett denne gangen, uten røyk og 3 år eldre - visere ;-)
En stund siden jeg har vært her inne nå.
Ser ut som om det er en del som er skikkelig flinke her :) Jeg holder fremdeles på her jeg også, men det har stoppet litt opp så jeg må nok følge litt nøyere med hva jeg spiser....det blir ikke noe problem :)
Satser på at jeg er litt lettere og ikke minst smalere til ferien :)
Hvordan går det med dere? Jeg har det bare bra, spiser og krymper litt stort sett hver uke. Hadde et mål om å veie 95 kg til vi dro på ferie, men det er bare 2.4 igjen dit, og vi skal ikke dra før i august. Så nå lurer jeg på om jeg skal satse på å runde 20 kg ned til da i stedet for. Det er jo ca 5 kg dit. Noen som blir med?
Hei
Jeg er tilbake etter laaang pause. Har tidligere gått ned 27 kg på lavkarbo/ketolyse. Har gått opp igjen 20 kg fordi jeg totalt mangler selvkontroll. Er startet opp igjen mandag denne uken. Foreløpig 4 kg ned, men det er bare juksekiloene(=vann) som jeg kaller det
I morgen er min første veiedag:) Er på runde 2 av ketolysekuren. Kjenner at det er mye tyngre denne gangen. Sliter veldig med å få i meg nok fett, så jeg blir fort sulten. Håper dagen i morgen viser resultatat for første uken. Trenger motivasjon:)
Hei alle sammen!
[font=Century Gothic][/font]
Jeg er helt i startfasen. Har prøvd ketolyse en gang før, gikk ned 15 kg på 2 mnd. Så dette skal jeg prøve på nytt. Grunnen for at jeg er sier at jeg er i startfasen er fordi jeg ikke har begynte å spise ketogent ennå. Har en del feiringer jeg skal gjennom denne uken, så jeg tenker at dette er uken jeg skal kutte ut godteri og minske inntaket av disse værstingene, godteri, brus, kake osv. Så fra mandag av så er det en ny start.
Jeg velger også å bruke denne uken til å se gjennom oppskrifter, lage handeliste, sette opp middagsplan og forberede meg litt. Jeg kjenner at denne gangen så må jeg psykisk innstille meg mer enn det jeg måtte sist gang.
[font=Century Gothic][/font]
Håper det går bra med vektnedgangen til alle sammen her inne :) Lykke til videre! Vi ses!
Hei :) Prøver nå Ketolyse for første gang og startet 1.august ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.