< Tilbake til oversikten

Bikinikroppen med psmf, og oppkarbing (!)

Åssi sa for siden:

Neste uke tenker jeg å kjøre noen runder med psmf, nå har jeg vært ganske slapp med kostholdet de siste par ukene (selv om jeg har levd lavkarbo), så nå skal jeg kjøre litt hardt for å se resultater. Jeg har en kropp som alltid har hatt muskler, men også fett oppå dette. Fettprosenten har jeg aldri klart å forandre noe på, men nå skal det bli andre boller (ingen boller altså).

Tenker å kjøre strengt psmf i ukedagene, og ha spisedag hver 7./10.dag.
Har handlet inn et lass med kyllingfilleter, tunfisk og torsk, samt masse deilige grønnsaker. Nå er det ingen unnskyldning! Motivasjontalk til meg selv ;)

Noen som har lyst å henge seg på? Artig om vi hadde vært flere som ville prøve seg!

Mill sa for siden:

Oj, akkurat det jeg trengte nå :D

Jeg har første dagen med psmf i dag, og henger gjerne på her hvis det er flere som gjør det samme :)
Min søster og jeg skal kjøre to uker psmf som jumpstart på en mer permanent livsstilendring, og jobbe for å få en mer konstruktivt oppbygning av treningen vi driver med. En time BodyPump og litt ellipsemaskin i løpet av uka er liksom ikke helt nok...

Maten i går og i natt (jeg jobber nattevakter) var kyllingfilét i ovnen med masse krydder, ertestuppe (beskrivelse følger) og salat med noen dråper mango/chillidressing.

Maten i dag og i natt blir stekt karbonadedeig med hakkede tomater og jalapeno-saus, samt salat-rester fra i går.

Har ikke planlagt noe spisedager før de to ukene er omme og jeg skal slippe litt på tøylene, 17/5 blir nok den dagen jeg koser meg med litt godt av forskjellig slag. Vi får se hva som frister når tiden kommer.

Jeg henger veldig gjerne med her de første to ukene, så kan vi støtte og oppmuntre hverandre! Og kanskje også dele oppskrifter og triks for matlagingen. Jeg kommer nok til å fokusere på å planlegge det neste døgnets måltider hver dag etter frokost, så jeg slipper å tenke på hva jeg har lyst på og ende med å gå for noe ufornuftig ;)

Ertestuppe:
En erte-rett du kan lage enten som ertesuppe eller som ertestuing:

Dump en hel boks med hermetiske erter (ikke tørkede) i en liten kjele, og kok opp. Jo lenger du la den koke, desto tykkere blir den. For suppe, tilsett litt vann. Krydre med løkpulver, hvitløkspulver, salt, pepper og masse tørket estragon. Når den er ferdig kokt, ta den av platen og la stavmikseren gjøre sine underverker, og VISP:
Ertestuppe.

Om-nom-nom :D

Nordmørsloppa sa for siden:

Oj! så morro! Masse lykke til! følger du psmf med høykarbodag 1xuka så garanterer jeg lønn for strevet r:p har i perioder brukt psmf sjøl,med veldig gode resultater:)

Kari Marita sa for siden:

Blir med et par uker jeg også, har et par kg jeg vil ned. :)

langaard sa for siden:

Jeg har holdt på med psmf i noen uker allerede, jeg skal ned i fettprosent:)

Yrla sa for siden:

Mill, er ertesuppe med masse erter ok på denne dietten da? Trodde man skulle være veldig forsiktig med karbohydratene da,jeg. Bare salat.

Åssi sa for siden:

Tjohei så gøy at flere blir med! Jeg får besøk i helgen, og ettersom jeg var ute og danset i natt har jeg ikke orket å starte idag. Derfor starter jeg først neste uke, men kommer da sterkt tilbake!

Gleder meg til å høre om fremgang for alle sammen :)

Mill sa for siden:

Alt med moderasjon, trikset er å vite hva du putter i munnen :)
Du trenger ikke spise 2-300 gr. erter, men kanskje 100 gr., hvilket er 7,7 karber per 100 gr.. Det blir ganske mektig med ertestuppe, så 100 gr. kan fint holde.
Den kan sikkert også spes ut med fløte eller rømme for smakens skyld, men det blir fort MYE kalorier. Bruk heller derfor masse krydder for å få masse smak :)

Her:
fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/
står det mye fint om psmf for de som lurer :)

nellie sa for siden:

er rimelig sikker på at om du hadde lagt frem ertesuppe som psmf-vennlig der inne, ville du ikke få godkjent. Erter er en belgfrukt.

Yrla sa for siden:

kanskje du skulle gjøre det selv, fordi jeg ser ingen erter der:)

langaard sa for siden:

Her går det i kylling, tunfisk,karbonadedeig, torsk og grønnsaker:)

Mill sa for siden:

Da er det bare å skippe ertestuppa :)

I dag er det karbonadedeig og salat på frokostmenyen (spiser dagens første måltid i skrivende stund), før jeg skal på butikken og finne ut hva jeg skal spise det neste døgnet.
Kyllingfilét, salat og CC, tenker jeg. Eller kanskje sopp og spinat-panne?

Kommer til å bli en tøff kveld:
Jeg holder på med siste innspurt på masteroppgaven min, og hadde virkelig trengt et glass vin i kveld som belønning for gjennomført arbeidsøkt :P
Men nei, ingen vin!

Nakkeskinnet er behørlig tatt tak i, så nå er det bare å tenke på noe annet når fristelsene kommer ;)

Åssi sa for siden:

Å! skulle ønske jeg satt der med tunfisken og kyllingfilleten med dere! Jeg må dog vente kanskje helt til ONSDAG med dette, for får mine foreldre på besøk til Paris, så føler ikke jeg kan gå på restaurant med dem og spise kyllingfillet og agurk :)

Kanutten sa for siden:

Tider endrer seg.... Også angående psmf... SLIK var tankene om det for et år siden... :rolleyes:

Mill sa for siden:

Så, hvordan er det med dere?

Her har det vært CC til frokost, og vann. Masse vann.
Kjenner at jeg er på vei inn i ketose, og hodepinen letter noe hvis jeg holder meg godt hydrert!

Vekt har foreløpig (på 2,5 døgn) gått fra 87,2 til 85,1, og dét skal jeg ikke klage på! Selv om det er mest vann, selvfølgelig, så kjennes deg godt å se vekta telle nedover ;)

Ha en deilig torsdag, alle sammen! :D

Åssi sa for siden:

Så bra! Skal du ha noe oppkarbing? Jeg klør i fingrene etter å få bli med på onsdag! Selv om jeg vet det blir helt j#%{*.

Noen forresten som kan sende meg næringsfordelingen i norsk cc?

langaard sa for siden:

Næringinnholdet i cc er, 96kcal,prot 13g,kh 1,5, 4,3g fett:)
(Dette er pr 100g)

Mill sa for siden:

Jeg hadde ikke tenkt på begi meg ut på noen oppkarbing, i og med at dette bare er et drøye to ukers prosjekt før jeg skal over på et mer ¨normalt¨ kosthold.
Foreløpig går det overraskende bra med deg. Dundrende kaloriunderskudd og ketose, litt slapp, men har heldigvis stillesittende arbeid om dagen. Blir verre når jeg skal på jobb til helga...

Håper du koser deg i Paris! Bor du fast der?
Var der for et par år siden med min kjære, og ruslet gatelangs i timesvis! Spiste deilig mat og drakk vin chaud og lette etter La Brasserie Dauphine (www.trussel.com/maig/foord2.htm), men det var dessverre borte.
Paris er deilig! :D

Åssi sa for siden:

Jeg har bodd her fra 1.januar! Studerer et semester her. Det er ganske fantastisk ja, vandrer ut på tur og oppdager nye spennende gater hele tiden. Kanskje ikke den ideelle byen for en lavkarboer, men jeg klarer med fint! Er blitt veldig kreativ på kjøkkenet, og de utenlandske vennene mine elsker baksten ;)

Mill sa for siden:

Hehe, herlig!
Jeg har egentlig aldri prøvd meg på noe særlig lavkarbobakst... Kanskje jeg skal gi det et forsøk når jeg er ferdig med dette prosjektet her?
Godt å høre at du klarer å holde på de gode vanene i Paris!
Fantastisk å ta et semester utenlands, det er det eneste jeg angrer på at jeg ikke gjorde når jeg tok syklepleien, en praksisperiode i Afrika. Noen klassevenninner gjorde det, og opplevelsene dere var helt uten sidestykke! Det får bli i mitt neste liv ;)

Foreløpig får det holde med det året min kjære og jeg planlegger å ta i Tyskland! Ett å i Bayern for å gjøre noe helt annet enn jobbene vi har nå, bare fordi vi kan! Jeg gleder meg!

Tilbake til psmf:
Jeg har trent i dag, for første gang på psmf.
Ikke stort eller tungt, men jeg har løpt noen intervaller på mølla, og jeg har trent bryst/mage/rygg. Ikke på høyeste intensitet, men jeg kjenner at jeg har brukt kroppen. Og det gikk egentlig overraskende bra!
Hele dette psmf-prosjektet går lettere enn jeg trodde det skulle gjøre! :D
Maten er god, jeg er ikke sulten, og jeg har alt gått ned over 2 kilo.

Faaaabelaktig! :D

Åssi sa for siden:

Så deilig! Det er herlig når ting går over forventning :)

Et år i Tyskland høres jo super spennende ut, det er slike ting jeg vil finne på når jeg en gang får meg mann og jobb.

Bare en ting, man skal visst være meeeget forsiktig med kondisjonstrening på psmf, kroppen har så stort energiunderskudd at den ikke får restituert seg slik den skal.. Den tar da energien fra glykogenlagerene rundt de indre organene. Man skal trene fullkroppsprogram 3*45 minutter i uken, men kondisjonstreningen skal man ikke bry seg om. Korte gåturer i snakketempo er ok.

Har jeg lest i forumet på fitnessbloggen hvertfall ;)

ToreH sa for siden:

Kjørt PSMF på reise nå siden onsdag og frem til i dag. Kun kylling, kjøtt og masse grønnsaker som angitt.
Ufattelig kjedelig kosthold, men effektivt.
Jeg har ikke akkurat veldig mye å ta av fra før da jeg nok er skrapet for å være en normal kar. Fettprosent på 22% i dag med en BMI på rundt 22 tror jeg? (170cm og 66,9kg).
Uansett så gikk jeg ned 0,6 kg på de 3 dagene. Ikke slapp, ikke dårlig, men ser selv at underhudsfett forsvinner, særlig rundt magen og hoftene mine da.

Så at denne kuren fungerer er det ikke noe tvil om nei. Ikke er den veldig usunn heller ift eksvis sulteforing, pulver osv. Men, å gå på denne i mer enn en uke for min egen del, nei det trenger jeg ikke, men hadde jeg hatt behov for det så ville jeg definitivt valgt denne kuren et par tre fire uker for å få en durabelig nedgang på kortest mulig tid.

enig her ja:p har i perioder kjørt psmf, og merker tydelig at særlig magefett forsvinner. Eneste ulempen er at det i lengden blir tørt og kjedelig med maten. Ellers en super boost på å skvise fett% ned! :)

Åssi sa for siden:

Men er det noen av dere kvinner som har merket noe på lår og rompefettet? Det er jo (logisk nok) det som forsvinner sist, men det er det jeg vil redusere på

Mill sa for siden:

Har lest det samme jeg også, og kommer ikke til å utfordre tredemølla igjen før jeg er ferdig! Ja, det funka, men jeg kan nok ikke anbefale å være småsvimmel/susete i hodet i 9 kilometer i timen når det venter en hard vegg bak deg hvis du tryner! :P

Men er ikke glykogenlagrene tomme uansett, siden jeg er i ketose? (Lilla stix
og dårlig ånde: Check :P ) Eneste jeg har opplevd med å trene kardio i ketose tidligere, er at alt er tyngre... Er ikke støl eller sliten i dag, og kunne fint ha gjort det samme igjen i dag.

Gleder meg masse til Tyskland!
Lurte litt på om jeg skulle prøve å få meg jobb på bryggeriet i den byen vi skal flytte til, kanskje lære tyskerne noe om hvordan brygge microbrygg? Overraskende nok kan de svært lite om øl i Tyskland!

Forresten: Ned enda 0,4 kilo!
Hurra for kræsj-kur som funker!
Har ikke registrert noe spesiell plass hvor kiloene har blitt borte. Jeg har også noen kilo på lår og rumpe som gjerne kunne ha blitt borte, men jeg har også veldig lyst til at ryggputene skal bli borte... Vil så gjerne ha en glatt silhuett med ¨trange¨ klær på!

Det forsvinner gjerne først der man har mest...men det går jo ikke ant å "pungt fjerne fett" . er opp til kroppen hvor den tar fra :p

Åssi sa for siden:

Jo, men leste overraskende at det finnes to typer for glykogenlagring. I ketose spiser du hvertfall nok kcal til at kroppen klarer å restituere seg, men på psmf er kcal-underskuddet såpass stort at det ikke gir noe virkning :)

Mill sa for siden:

Der har du helt rett :)
Jeg opplever at puppene blir slappere når jeg går ned i vekt (TMI?), og det er på en måte ikke heeeelt hva jeg hadde ønsket meg :P

Men hey, hva kroppen syntes er fornuftig er ikke vi helt enige i ;)
C'est la vie!

Mill sa for siden:

Har du en kilde jeg kan titte på?
(Alle unnskyldninger for å IKKE trene kardio tas imot med takk i disse dager ;) )

nei kødder du eller....ifgl siste måling med målebånd( øvre bryst og bryst) har jeg nå hele 4cm pupp...hahahaha. det er en reduksjon på 5(!!!!) cm..:p
det fine er jo at det minskes over alt da..så proposjonene er stort sett like.:)

ToreH sa for siden:

Dette er nok individuelt også. Jeg har ikke trent i det hele tatt de 4 dagene jeg har gått på den, men i dag, på fjerde dagen har jeg nå hatt en flott sykkeltur på ca 8 mil på ca 3 timer i motvind. Funket som fjell det. Med mitt kaloriunderskudd siste 4 dager og med de forbrukte 2200 ila dagens økt så skulle jeg ha gått ned over 1 kilo ila disse 4 dager, og det stemmer veldig bra. Jeg er 1 kg lettere enn hva jeg var for 4 dager siden (veid etter sykkelturen, inntok 2 liter veske underveis), men om dette er så jævla sunt, neeeei, det er det sikkert ikke.
Men tar man regnskapet så skal jeg normalt sett ha ca 3000 kcal pr dag. PSMF har gitt meg ca 1000 kcal pr dag siste 4 dager. Dvs at jeg har gått i underskudd med 2000kcal pr dag x 4 dager = 8000kcal i underskudd ift hva jeg normalt skal ha (utregnet på diett.no). Pluss så på dagens økt hvor jeg forbrente 2200 kcal, så betyr det at jeg har på 4 dager vært over 10000 kcal i underskudd ift hva jeg skal ha på normal steinalderkosten min.

Jeg gidder ikke fortsette på PSMF lengre nå, jeg har prøvd det og det er kjeeeedelig kosthold, men fullt mulig å kombinere med kardiotrening for meg ihvertfall. Men dagens økt var da en rolig langtur på 3 timer og ikke en intensiv intervalløkt....det ville jeg nok ikke klart nei, krever for mye.

ToreH sa for siden:

Hmmm, jeg har aldri trent med tunge vekter, kun kardio og med kroppen som vekt.
Men vil si jeg har en helt ok kroppsform, så å fornekte kardio tror jeg er prematurt.
Man trenger ikke trene med tunge vekter for å forme kroppen, jeg ville også trent kardio hadde jeg vært deg. ;)

Åssi sa for siden:

Jeg vet ikke hva andre har svart over her, men på denne siden har de diskutert litt om det :)

forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-proteinsparende-modifisert-faste.79/page-106

Jeg skal hvertfall kutte ut kardio, uten dårlig samvittighet! Og jeg er vanligvis av den typen som ikke føler jeg har trent "ordentlig" dersom jeg ikke har hatt en kardioøkt i tillegg til styrke (selv om svetten renner av tunge vekter)

Quote:
"Det er igrunn såre enkelt. Du brenner protein dersom du har ett høyt aktivitetsnivå på psmf. Hvor henter du protein fra? Jo fra muskler og indre organer. Tren styrke, og mindre tas fra musklene. Hva forsvinner da? Nyrer, lever, milt og andre godsaker som står for 50%+ av din basalforbrenning. Lurt? Du får drøfte selv. "

Kitsu sa for siden:

Hvor høyt har folk lagt seg på kcal-inntak? Synes det var litt vagt i artikkelen, men om jeg bare har oversett noe, så hadde jeg blitt glad om noen kunne peke ut hvor det står om det.

Åssi sa for siden:

Det står vel at man ikke skal bry seg om å telle, for underskuddet vil stort sett være lite nok dersom man holder seg til anbefalt mengde av proteiner, karber og fett .. altså ca 2,5g per kilo av ønsket vekt, og 10-20 g av karber og fett...

Mill sa for siden:

Hhhmmm, mye info her...

Jeg kommer nok til å fortsette med litt cardio. Ikke langkjøring, men intervaller. Eksplosivt og fort ferdig. Og blir det for mye for meg så jeg risikerer å gå i bakken, da gir jeg meg heller.
Jeg har nok fett å ta av, så kroppen får hente sin energi derfra ;)

Jeg skal i tillegg bare holde på drøyt to uker, så det er ikke store svinnet i muskelmasse det er snakk om, spesielt ikke hvis jeg er flink og styrketrener ved siden av. Hvilket jeg er. Liker jeg å tro. :rolleyes:

Holder dere uansett oppdatert :)
Først og fremst skal jeg jobbe ferdig denne helga, så skal jeg se om jeg ikke får inn en økt på mandag. Nattevaktsjobbing er tøft for systemet, og det er nok muligens også en av grunnene til at jeg er i denne suppa til å begynne med :o

Mill sa for siden:

Haha, good on you!
Godt proporsjonene holder, de er det viktigste.
Jeg er også egentlig fornøyd med mine proporsjoner, skulle bare ønske de var litt... mindre...
Et smaaaalere timeglass enn jeg er i dag. Jobber med saken :D

Mill sa for siden:

Mer kyllingfilet og karbonadedeig, salat, grønnsaker og CC de siste par dagene.
Fremdeles ikke noe særlig sultfølelse, men er litt slapp. Som forventet i ketose.

Men jeg har gått ned enda 500 gram, og har nå gått ned 3,1 kilo på 6 dager :)

Kan ikke klage på det ;)

Jøss! gratulerer, og godt jobbet:p psmf er ikke det letteste kostholdet å følge, og jeg syns det fort kan bli tørrt og kjedelig.

keep up the good work! :D

Mill sa for siden:

Thank you, thank you :D

Digg å se så gode resultater!
Vekta har stått stille i dag, men det tar jeg ikke så høytidelig.

Fikk forresten beskjed om i går at det syntes at jeg har gått ned et par kilo! Hurra!
Jeg kunne i utgangspunktet ikke se for meg at ¨bare¨ tre kilo syntes, men hey, tre kilo er faktisk litt! Tre kartonger med melk, 6 pakker smør eller 9 flasker glasscola!

Hurra :D

Mill sa for siden:

Oohh, vekta sto ikke stille i dag!

Hvorfor har jeg ikke gjort dette før, egentlig?
Har nå gått ned 4,1 kilo på en uke!
Det er faktisk en hel elektrisk sag, det!

Åssi sa for siden:

Haha! liker innstillingen din, Mill!

Jeg begynner imorgen, WOHO! Gleder meg til å få "kontroll" på kostholdet en periode, har vært litt av hvert den siste tiden med besøk hver helg, og hvert måltid spist ute. Jeg har nok gitt litt pokker i kostholdet i helgen og forrige, fordi jeg har visst hva som venter meg i morgen! Må "lade" opp til en streng kostholdsperiode vet dere :p

en motivasjonen er på topp (hvertfall før jeg har startet)

Mill sa for siden:

Åh, du må ikke kimse av oppladinga!
Jeg og søstern lada opp med en pose potetgull dagen før vi begynte :p

Gleder meg til å få følge av deg i morgen!
Det kommer til å gå aldeles utmerket med deg, og jeg ser frem til å høre hvordan det går :)

Jeg hadde så UTROLIG lyst på en øl i dag! Jeg var ganske nærme å bare reise meg opp av sofaen, ta gubben i kragen og gå ned på stampub'en, men jeg sto 'an av! Jeg kokte meg en kanne kaffe i stedet, og gubben fikk klare seg med en stänkare aquavit.
(Er veldig glad vi ikke har øl i kjøleskapet akkurat i dag :p )

Men, her kommer en da en ting jeg har gått ned:
En liten radiator!
Oh, er ikke rart buksene mine begynte å bli trange! :eek: :eek: :eek: :eek:

Mill sa for siden:

Hjemmelaga karbonadekaker i dag, forresten:

1 pakke karbonadedeig (400 gr.)
Noen gram hakket løk
Et par gram fiiiiinhakket rød chilli
En dæsj eller to med tabasco
En dæsj røyklukt på flaske
Hjemmelaga cajun-krydder
Ekstra nykvernet pepper

Deles i tre, klappes flate, stekes lett i panna, og inn i ovnen i ildfast form med champignon og fennikel under.

Gubben fikk med ost på inni ovnen de siste minuttene, og han klagde ikke over det ;)

Om-nom-nom!

Åssi sa for siden:

høres deilig ut! Men hva er røyklukt på flaske? :p

Jeg har nettopp spist tunfisk stekt med eggehvitter i teflonpannen, litt ymse krydder. Ble slettes ikke verst. Skal også ta ukens første treningsøkt nå. Tjolahopp, nå er jeg igang!

Hihi..ble så inspirert ovet.idee ovet å legge ut.bilder av.ting som tilsvarer deg man har gått ned,at jeg bare måtte lage en egen tråd om det! :D

Åssi sa for siden:

Er det noen som kan si meg næringsinnholder i mager kesam? De har ikke mager kesam i frankrike (gosh), men de har stort utvalg av fromage blanc, altså naturell yoghurt. Har en nå som per 100g inneholder:
51 kcal
7,1g proteiner
5,1g kh
0,1g fett

Noenlunde likt som mager kesam?

Yrla sa for siden:

på tine.no er det oppgitt næringsinnhold på alle produkter.

Mill sa for siden:

Helt i orden, vettu! Mener å huske at det lå en liknende tråd her en gang for et par års tid siden :)

Og Åssi:
Legger ved bilde av røyklukt på flaske.
Kjøpt på Meny, og den er god og intens. Nyyyydelig i store kjøttgryter, og jeg skal prøve den på no' grillmat i sommer, i marinader.

Det eneste som er synd med mat, er at det er så masse kalorier i det :p
Ikke i flytende røyksmaken, men i alt annet ...

Quick update:
Vekta fortale at jeg har gått ned enda 0,4 kilo i dag, til en totalt av 4,5! Nå må jeg vel være forbi alt som heter vannvekt og ha gått over på kroppsfett i stedet!
Hurra :D

Licota sa for siden:

Jeg begynte i dag - kjører på i 7 dager i første omgang. Med andre ord, ingen rødvin eller kos på meg i helga. BUuu! :)

Må legge slagplan for helgen da jeg skal være på besøk hos kjæresten. :)

Mill sa for siden:

Lykke masse til! Det kommer til å gå helt strålende!
Vi får støtte hverandre i helga, det blir ikke no' vin på meg heller, på tross av frihelg...
Skal levere masteroppgave på tirsdag, så digresjoner er ikke tillatt ;)

Hold oss oppdatert, og sleng inn noen ord her hvis det blir for tøft!

Licota sa for siden:

Hehe, jeg har innlevering av bacheloroppgave på tirsdag. Får tilbakemelding fra veileder i dag, regner med å bruke resten av dagen på å rette opp. :)

Er det bare jeg som syns kyllingfiletene til Solvinge er gigantiske? :confused: Jeg kjøpte en pakke med 600gram i går, og det var bare 3 stk!! Jeg har riktignok spist opp to av dem nå da, den tredje blir med til lunsj i dag. Jøyemeg... Trodde en normal filet lå på rundt 150 gram, men disse er jo på rundt 200 gram.

Åssi sa for siden:

Jeg gikk også på den smellen i dag. 200 g kylling til lunsj og til middag, det ble plutselig litt mye prottiser! men yumyum.

Hvor mange kcal ca holder dere dere på?

Mill sa for siden:

Flinke dere er, begge to :D
Og hurra for Licota som skal levere bacheloroppgave!

Jeg bruker å havne på rundt 600-700 kcal. Sikkert ikke nok, men jeg blir å trappe opp litt etter hvert som jeg trapper opp treninga. Er overraskende nok sjeldent sulten, men det er sikkert ketosen som gjør det. Spiser tre måltider om dagen, masse kjøtt. Middag i dag var 200 gr. karbonadedeig med litt løk og fennikel og masse krydder.
Huff, spiste middag hos mamma i går, og jeg hoppet over sausen :( Det er ikke bra...
Kjenner at det skal bli godt med 17. mai og litt slakkere tøyler snart!

Og et glass viiin!
Wine! Wine! My kingdom for wine!

Vekta har stått stille i dag, men den har stått stille på der den sto i går, så det er helt i orden for meg. Har ikke vært så langt nede som jeg er nå på et år, så det er HELT ok for meg ;)

Og nå skal jeg si meg ferdig med oppgavejobbing for i dag, etter å ha sittet med denne fordømrade oppgaven i mange timer.
Jeg har kokt meg en kopp te, kjæresten er hjemme, og kanskje jeg skal rusle meg en tur etterpå. Bare sløve litt, før jeg ryker på'an igjen i morgen.

Licota sa for siden:

Jeg innrømmer at jeg synder med biiittelitt smør å steke i og biiiittelitt olje på salaten. Kredit til dere som virkelig kjører det hardt ut :). Hvor mange kalorier jeg ligger på? Oi, det er ikke lett å si. Jeg tror jeg skal regne ut i diett.no hvor mange jeg spiste i går... skal vi se. Jo, jeg spiser nok betydelig mer enn dere siden frokosten min lå på rundt 500 kcal i seg selv, lunsjen litt mindre. :) Så jeg tipper jeg ligger på en rundt 1500kcal om dagen, jeg. Det er nok de spiseskjeene med olivenolje som gjør at kaloriene fyker i taket :)
(Edit: Diett.no kom ut med 1300kcal, så rundt 1500kcal med slingringsmonn blir nok rett ja :).)
I går spiste jeg:

200 g kyllingfilet med salat + 100g CC til frokost
200 g kyllingfilet med salat til lunsj
100 g mørbrad med stekt brokkoli, sopp og løk til middag

300 g CC til mellommåltid / kvelds

Uansett så er jeg ikke sulten, og jeg tisser HELE tia! Merker forskjell på lårene mine allerede etter to dager, cellulittene over knea er blitt betydelig mindre. :) Yay!

Kanutten sa for siden:

Er ikke 600-700 kcal veldig lite?

Åssi sa for siden:

Jeg ligger nok 680-800 kcal.. men jeg har jo ikke kjøkkenvekt, så det er nok ikke helt nøyaktig det jeg regner ut, pluss at jeg småspiser litt jordbær uten å legge det inn ;)

Må jo legge til at jeg har en basalforbrenning på ca 1400 kcal, så når jeg ikke beveger meg så mye under dietten har jeg ikke så stort behov. Det betyr at jeg har et kaloriunderskudd på ca 600 kcal (dersom jeg kun ligger i sengen, noe jeg selvfølgelig ikke gjør).

Yrla sa for siden:

Er det normalt å tisse så mye om man går fra lavkarbo til dette kostholdet da? Har du spist noe karbomat du ikke har tålt mens du gikk på lavkarbo siden du mister vann nå? Eller har du skeiet ut med "ulovlige karber før du begynte med dette?

smgj sa for siden:

Mister man vekt så tisser man. Et biprodukt av (fett-)forbrenning er vann. :)

Så man kan miste vannvekt, men man kan også miste vann fordi man forbrenner fett.

Mill sa for siden:

Jo, det er ikke store sakene...
Måltider er CC og skinke, grønnsaker og rent kjøtt, og ikke noe annet.
Men som spesifisert tidligere, dette er bare for to uker, så kroppen lider ingen nød.

Har følt meg slækk i dag, så jeg har spist litt ekstra, drøyt 850 kcal, og det hjalp litt. Hodepine og surrete i hodet, men det et borte nå.

Har allikevel stått stille på vekten et par dager, så jeg er spent på om det har skjedd noe i morgen!
Jeg har forresten også tisset, og drukket, masse de siste dagene, både for fettforbrenninga, for huden, og for å fylle opp magen litt når måltid nærmer seg, så jeg ikke smugspiser under matlaginga.
Alle monner drar ;)

Åssi sa for siden:

Men har du kun veid deg, eller tok du mål i tillegg?
Vekten står faktisk for mange på psmf på stedet hvil, mens buksene bare blir større :)

ftdmia sa for siden:

Tenkte å kjøre en runde med PSMF fra 18 mai (strategisk plassert diettstart.. hehe :) i 12 dager.. har gjort det før, problemet mitt er at jeg allerede har relativt lav fettprosent, men har en del å bli kvitt på rumpe og lår.. uansett, jeg har ikke vært flink nok i "etter" fasen tidligere, men nå har jeg laget meg en mer langvarig plan for vedlikehold :)

Åssi sa for siden:

så bra det er flere som vil joine oss!

Hvordan ser planen din etter vektnedgang ut? Jeg er i samme båt som deg, vil gjerne ha litt mindre "junk in the trunk". Har også gått psmf tidligere, men endte tilbake der jeg startet etterpå.. selv om jeg lever lavkarbo til hverdags.
Etter denne dietten har jeg lyst å gå tilbake til et tilnærmet "vanlig" kosthold, med moderat karbo, moderat fett. Ikke ekstremt på noen av områdene.

Yrla sa for siden:

drikk masse da Mill.

Mill sa for siden:

Det gjør jeg :)

Og nå har endelig vekta løsnet også, etter å ha stått stille i noen dager.
Ned 300 gr, og jeg må si jeg føler meg fastere i fisken enn hva jeg har gjort på lenge! I feel good :D Jeg glemte å ta mål før jeg starta, og det burde jeg kanskje ha gjort.
Sjekk forresten ut 300 grams-bildet jeg la ut på ¨Hva har du gått ned¨-tråden!

Snart er prosjektet mitt omme, og det skal bli godt å komme tilbake til normalen igjen også, men faren er stor for at jeg blir å gjøre dette igjen senere ved behov.

Jeg var forresten ute en tur i går kveld, på stampub'en, og drakk IKKE alkohol! Det gjorde nesten litt vondt, for øl og godt lag hører hjemme der! Det ble peppermynte-te på meg i stedet, og gooood samvittighet ;)

Nå er det middag hos moder'n før jeg gjør siste innspurten på oppgaven min!
Toodeloo godtfolk :D

Åssi sa for siden:

Jeg var på fest i går, er som noen kanskje vet på utveksling i Paris, og vil ikke la denne dietten gå nevneverdig utover min opplevelse av stedet. Skolen arrangerte fest/festival i hele går, med konserter, grilling og drikke i solen. herlig! Jeg spiste ikke noe utenom psmf, men det gikk vel kanskje en halv flaske hvitvin ;) Sånn ble det! Vet ikke om dette kommer til å gå noe særlig utover dietten og fettnedgang, men fortsatte nå idag.

Jeg skal ha min første oppkarbing på dag 8, altså 17.mai. Den plasserte jeg strategisk ja! Skal prøve å ikke tenke diett i det hele tatt denne dagen, jeg har litt problemer med å ikke ha dårlig samvittighet for å kose meg med is og pølse, men jeg skal ikke ha dette denne dagen.

Hvordan gjør dere det på 17.mai?

Mill sa for siden:

1. mai er jeg egentlig ferdig, så jeg skal holde meg på relativ lavkarbo med muligens et innslag av en liten øl eller to. Men fremdeles holde på kav-kalori, må jo det når jeg er så godt i gang! :D
    Litt, i hvert fall. Mamma skal grille, så det kan hende det slaget er tapt alt :p

Men jeg må si det er en strategisk dag for oppkarbing :D

Fordelen med hvitvin er jo at den i det minste ikke har stort med karber i seg, så litt vin får man vel tåle. Sh*t happens ;)

Men nå må jeg skryte litt:
Ved min side ligger endelig den ferdig skrevne, ferdig printede og ferdig innbundne masteroppgaven min! I 6 eksemplar!
Og jeg aner ikke hva jeg skal bruke tiden min på lenger! Sukk

Kanskje jeg kan ta meg den turen på Spenst jeg burde ha tatt for noen dager siden? ;)

Åssi sa for siden:

Gratulerer!!

Mill sa for siden:

Takk!
Er så godt å være ferdig! Jeg vet jeg kunne ha gjort bedre, men jeg har vært å lei av den oppgaven at jeg har hatt lyst til å kaste hele greia i havet, så den var godt å bli kvitt.

I dag er det stillstand på vekta igjen, og killer hodepine! Er redd jeg har slurvet med å drikke vann :o
Så nå heller jeg nedpå igjen, og krysser fingrene for en bedre dag i morgen!

Og så gleder jeg meg til 17. mai! :D ;)

ftdmia sa for siden:

Jeg tror at neste gang jeg er ferdig med dietten kommer jeg til å telle kalorier i minst to uker, rett og slett fordi jeg ikke stoler på øyemålet mitt/sulten osv pga leptin og ghrelin - hvertfall ikke rett etter diett.

Jeg kommer også til å trappe opp på cardiotreningen - i mitt vanlige treningsregime trener jeg 3-4 ganger tung styrke, mens cardiotreningen har vært med tilfeldig. Denne gangen skal jeg ha en plan for å få med meg litt variert cardio, spinning, intervaller, langkjøring + litt turgåing de dagene jeg har fri fra trening. Grunnen til at jeg gjør det er fordi selv om trening ikke har så mye å si i forhold til vektnedgang ("abs are made in the kitchen") har jeg stor tro på at det hjelper en å holde vekten ved like, både på grunn av at men er mer psykisk in the game, pluss at det gir et ekstra slingringsmonn i forhold til kcal. Dessuten er det jo kjekt med kondis også...

Åssi sa for siden:

Hvordan står det til i psmf-hjemmene?

Her var 17.mai en fryyyd. Norsk laks, is og skillingsboller fant veien ned i magen min, og det gjorde godt ;)

Nå er det derimot back to strickt kosthold, skal holde på en uke til!

Hva med dere?

Åssi sa for siden:

Forresten, er det bare jeg som har en mage som reagerer på eggefluff, kristine webers lefser og alt som har med piskede eggehvitter å gjøre? Utrooolig mye ekkel luft som dannes etter inntak av slikt :/ (tmi - too much information, jeg vet)

heheheh...det er nok fordi at 50% av volumet i alt som har med pisket egg å gjøre ER luft:D hihihih

Kari Marita sa for siden:

Begynner med psmf i morgen jeg. Har vært med på konkuranse løp i går, så da ble det best å starte i morgen. :)

Kanskje sa for siden:

Er Pmsf en ny lavkarborettning, for jeg har ikke hørt om det før. Og visste heller ikke at man skulle spise høykarbo på lavkarbo?

Åssi sa for siden:

Nei, psmf er en ekstremdiett der man kombinerer lavkarbo med lavfett. Derimot skal man spise omtrent bare proteiner på denne dietten.

Oppkarbing er noe som kan inngå et par ganger iløpet av en slik diett, for å fylle opp lagrene igjen, og gi kroppen et tegn på at forbrennelsen skal fortsette som normalt.

fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Mill sa for siden:

Er det noe liv her om dagen?

Jeg har hatt noen deilige dager fri i forbindelse med 17. mai, men er nå tilbake på den smale sti!
1,9 kg. opp i (forhåpentligvis :p ) vannvekt, men de forsvinner fort!
Jeg har også skrudd ned målvekta et par kilo (må komme meg under 80 kg. hvis jeg skal ha det som red flag-vekt!), så målet er å havne på 78 kg. ganske snart.

Har dere en red flag-vekt?
Lager egen tråd på det, tenker jeg :)

I dag har jeg spist CC, salat og karbonadedeig, og i morgen er det kylling-spyd på grillen som står på tapetet.
Hurra for grillsesongen :D

Åssi sa for siden:

å, så deilig! jeg vil også grille!

Min målvekt må være når jeg er fornøyd med den øverste delen av lårene mine :p
Dessverre er det slik at vi kvinner er bygget med ekstra polstring der, som gjør det ekstra vanskelig for oss å ta av. Overkroppen går først, så jeg må vel bestemme meg for om jeg vil la puppene mine gå, til fordel for rompen/lårene.... :(

Nå har jeg nettopp spist tunfisk-frokosten min, flink jente!

Mill sa for siden:

Ah, grilling er sjef!
Prøvde meg forresten på noen Jacob's pølser fra Meny:
0,1 karber per 100 gram, og de var knallgode!
Chipotlepølser av noe slag, anbefales veldig! Alt for mye kalorier på PSMF, men til daglig lavkarbo/ketogent er de aldeles deilige ;)

I natt på jobb er det CC, kyllingsalat og herregårdsskinke på menyen.
Foreløpig stillstand på vekta, men det kommer etterhvert. Våren er ung og jeg har goooood tid :p

Ha en deilig onsdagskveld og en strålende solskinnstorsdag!

Åssi sa for siden:

Da er det dags for oppkarbingsdag # 2. Idag har jeg planlagt fransk baguette til frokost, så skal jeg kjøpe banan (har ikke spist banan på sikkert et år) med kokosyoghurt (har siklet etter den en evighet!). Så blir det crepes til lunsj og sushi til middag! yum!

Jeg blir nok å fortsette en uke til, har ikke oppnådd de resultatene jeg ville denne uken, men har ikke vært sånn superstreng med meg selv og kostholdet heller. Det får heller bare vare litt lenger :)

Hvordan står det til med dere?

Nileh sa for siden:

Jeg melder meg på her! Har gått på PSMF siden søndag, altså i 4 dager, og har gått ned 2,1 KG! Så er fornøyd foreløpig, og ser på dette som en god måte å passe inn i bikinien på. Men jeg hadde et spørsmål; da jeg ikke aner hvilke fettprosent jeg har, og er 157 høy og har en vekt på 69,0kg, burde jeg ta en spisedag en gang i uka eller oftere? Jeg er egentlig relativt trent, og vil nok tro at jeg har ganske mye muskelmasse egentlig.

Åssi sa for siden:

Jeg vet heller ikke hvilken fettprosent jeg har. Jeg har en oppkarbingsdag i uken, er 162 høy og rundt 58 kg. Jeg ville kjent etter, ha i utgangspunktet en gang i uken, så legger du heller inn en dag ekstra dersom du føler deg veldig tom?

Åssi sa for siden:

Idag ble det et spontant cheat-meal på meg. Liker ikke slike uplanlagte utskeielser, men hjernen min har vært sirup i to dager nå. Det er nok mer pga varmen enn pga kostholdet, men derfor ble det tagliatelle og baguette til middag i dag.
Nå føler jeg meg verre, for så stappmett og uvel er det lenge siden jeg har vært.. Får ikke konsentrert meg om skolearbeid nå heller, så... spør meg selv om det var verdt det.

Har ikke fått hørt noe særlig resultater på dere som er ferdig? Hvordan har det gått?

Nileh sa for siden:

Nå har jeg hold på siden søndag, og har gått ned 3kg! Kan si at jeg er kjemepefornøyd! Kjenner jeg gruer meg litt til i morgen da jeg skal ha spisedag, er så redd for å gå opp i vekt igjen! Føler meg så bra, utsendemessig, men har nesten ikke noe energi igjen...

Åssi sa for siden:

Jeg ville lest enda litt mer om oppkarbing (husk at det er oppKARBING du skal ha, ikke oppFETTing) Jeg har gått på psmf tidligere, og spiste da lchf på min "spisedag". Jeg misforstod rett og slett hele konseptet med oppkarbing..

Du går nok opp litt etter denne dagen, men det er vannvekt, og vil gå bort igjen :) Bare ikke vei deg i dagene rett etterpå

Kula sa for siden:

Du burde helt klart prøve å sette av tid til å spise oftere enn én dag i uken ;)

Åssi sa for siden:

Jeg har nå hatt 10 dagers pause, og tror jeg hopper på psmf-vognen 1 uke til! bare for å være sikker på at det ikke kommer tilbake det jeg har fått av :)

Igjen, hvordan går det/har det gått med dere andre? Holder dere på enda?

Therese_M sa for siden:

Jeg vurderer sterkt å kaste meg inn på psmf-vogna i morgen. Tenker en uke i første omgang, mest for å se hvordan kroppen reagerer. Om jeg kjenner at det fungerer fint, kan det godt være at jeg kjører en to-ukers diett.

Per i dag strekker jeg meg 164 cm over bakken og har et marktrykk på ca 60 kg fordelt på to føtter :D Jeg er godt innenfor normalen når det kommer til vekt, men vil gjerne ned i fettprosent og vil derfor prøve psmf. Tenker å kombinere psmf med pf (periodisk faste) siden jeg nå spiser etter pf-prinippet og trives veldig godt med det.

Til vanlig lever jeg på moderat lavkarbokosthold, og trener mye. Per måned blir det mellom 35 og 40 timer med trening, godt fordelt på styrke og kondisjon. Jeg frykter at treningen kommer til å lide i tiden jeg er på psmf, men får prøve å gjøre det beste ut av det. Lytte til kroppen osv.

Etter trening i morgen tidlig er det tur på butikken som gjelder for meg. Kylling, svin, torsk, cc, bringebær og tonnevis av grønnsaker!
Gleder meg til å komme i gang! :o

langaard sa for siden:

Det anbefales ikke og trene hardt på pmfs;)

Therese_M sa for siden:

Må nok være litt forsiktig med treningen i løpet av de neste ukene ja.. Jeg får legge det opp så godt som jeg greier, siden jeg jobber som gruppetreningsinstruktør. Ikke helt bra om jeg møter veggen på en av sykkeltimene mine :p

Åssi sa for siden:

Velkommen! så gøy at det blir flere =) Jeg gikk på en vekt for første gang på sikkert et halvt år i dag (om kvelden etter jeg hadde spist, og 10 dager etter psmf), jeg har faktisk gått ned 3 kg.. For meg, som aldri går ned, er det helt vanvittig! WOHO!

På psmf skal man trene fullkroppsprogram 3 ganger i uken, og egentlig er det anbefalt å IKKE utføre kardio. Du får kjenne på kroppen selv, jeg vet jeg hadde energi til det. Det er bare at kroppen ikke får resituert seg, og at den begynner å tære på lever-glykogenet (eller noe i den duren)
Kanskje spis et eple, eller litt ekstra, de dagene du er instruktør?

Therese_M sa for siden:

Da er første dagen vel gjennomført =) Enn så lenge er jeg full av energi, og håper at det holder seg, selv om jeg egentlig forventer å få en solid knekk i energinivået etter hvert som det virkelig går opp for kroppen at den er i energiunderskudd.

Jeg har lest om flere som greide å beholde styrken og energi til trening gjennom dietten. Krysser det jeg har av fingre og tær for at jeg blir en av dem! :4klover::visemuskl

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.