< Tilbake til oversikten

Magnesium for treg mage

Bringebæra sa for siden:

Hei hopp!

Jeg har spist lavkarbo i omtrent ett år pga irritabel tarm (og ikke vekt). Jeg har merket stor bedring på dette kostholdet, men sliter likevel litt med for treg mage. Jeg vet at man ikke normalt har like mye avføring som ved vanlig kosthold osv. Men problemet er at jeg blir så altfor oppblåst og får vondt hvis jeg ikke får til å gå på do. Beklager hvis jeg deler litt mye her. Men jeg merker (som en del andre) at jeg blir bedre ved inntak av magnesium før sengetid. Jeg har likevel litt panikk for å bli avhengig av avførende midler. Er det noen som vet om magnesium er skadelig på noen måte ved langtidsbruk? Vil det gjøre magen enda verre, slik som stimulerende avføringsmidler kan? Vil ikke ødelegge magen min enda mer.

Jeg har allerede fått påvist cøliaki og laktoseintoleranse, men det var lavkarbo som utgjorde forskjellen på magen min. Synd at ikke leger vet så mye om dette :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.