< Tilbake til oversikten

Canderel med stevia

wlp sa for siden:

Moren min kjøpte med denne til meg fra Sverige i dag:
www.tesco.com/groceries/Product/Details/?id=272063497

Nå ser jeg at den inneholder maltodextrin. Er den ikke ok å bruke da? Jeg har lest igjennom en del tråder her, men blir ikke klok på dette med søtningsmiddel :o. Er fortsatt ganske fersk i dette... Takknemlig for alle svar.

Yrla sa for siden:

teit produkt, ødelegge stevia med maltodextrin for å øke mengden og så gir det 2 kcal pr teskje. nei, den ville jeg droppa. maltodextrin har en ekstremt høy GI, 105-110!!

Yonah sa for siden:

Det er maltodextrin i det meste av strø. Jeg hadde nok brukt opp glasset. Hadde ikke kastet det om jeg først hadde fått et sånt glass. Mulig høy GI, men det er snakk om små, små mengder maltodextrin.

Yrla sa for siden:

små mengder? det er jo det det er mest av og når en teskje tilsvarer en teskje sukker er det mye maltodextrin i

wlp sa for siden:

Tusen takk for svar! Denne er allerede i bestilling fra iherb, venter på pakke :D! Canderelen tar jeg med på jobben, der er det sikkert noen andre som vil bruke den.

Yonah sa for siden:

I volum, ikke i vekt. Husk at mange her inne bruker både natreen strø og splenda. Selv om DU personlig mener at maltodextrin er skikkelig no-no, så er det noen av oss som bruker slik innimellom.

Charlott sa for siden:

Jeg hadde også brukt den uten problemer :)

Man kan feks blande de med feks sukrin, null problem :)

Yrla sa for siden:

God ide. Ikke noe vits i å innta mer karbo enn nødvendig.

smgj sa for siden:

Om man reagerer på korn og kilden til maltodekstrinet ikke er oppgitt så bør man iallfall være mistenksom siden maltodekstrin kan lages på korn.

Yrla sa for siden:

Nei, denne er med sukrin, men det finnes en som ligner med maltodextrin. Viktig å sjekke innholdet.

Okie sa for siden:

Gjorde det. Fant ikke ut om Maltodextrinen før den kom i posten. Står nemlig ikke listet på sidene til iherb...

smgj sa for siden:

Klag - da har de sendt deg et annet produkt enn det du kjøpte... :mad:

Okie sa for siden:

Har hatt den i flere måneder :o kanskje jeg bestilte feil.... blir å bruke opp (vil ta resten av livet for det er lite jeg bruker lol) eller gi den bort som andre gjør. Så får jeg passe bedre på neste gang...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.