Nå ser jeg at den inneholder maltodextrin. Er den ikke ok å bruke da? Jeg har lest igjennom en del tråder her, men blir ikke klok på dette med søtningsmiddel :o. Er fortsatt ganske fersk i dette... Takknemlig for alle svar.
teit produkt, ødelegge stevia med maltodextrin for å øke mengden og så gir det 2 kcal pr teskje. nei, den ville jeg droppa. maltodextrin har en ekstremt høy GI, 105-110!!
Det er maltodextrin i det meste av strø. Jeg hadde nok brukt opp glasset. Hadde ikke kastet det om jeg først hadde fått et sånt glass. Mulig høy GI, men det er snakk om små, små mengder maltodextrin.
Tusen takk for svar! Denne er allerede i bestilling fra iherb, venter på pakke :D! Canderelen tar jeg med på jobben, der er det sikkert noen andre som vil bruke den.
I volum, ikke i vekt. Husk at mange her inne bruker både natreen strø og splenda. Selv om DU personlig mener at maltodextrin er skikkelig no-no, så er det noen av oss som bruker slik innimellom.
Har hatt den i flere måneder :o kanskje jeg bestilte feil.... blir å bruke opp (vil ta resten av livet for det er lite jeg bruker lol) eller gi den bort som andre gjør. Så får jeg passe bedre på neste gang...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.