< Tilbake til oversikten

Må ned 5 kg til minst til sommeren

Nileh sa for siden:

Jeg skal i et brylutt i Hellas i Juni, og må virkelig gå ned 5 kg til da! Vekten har stått stille i 3 måneder nå, og har laget flere inlegg der jeg har fått hjelpsomme svar med hva som kan være partystopperen i dette tilfellet, uten hell! Jeg har prøvd å kutte ut både meieriprodukter, frukt og for eksempel søtningsstoff! Men nå må jeg virkelig begynne å gå ned i vekt igjen. Det hadde vært veldig fint om noen hadde noen spesielle tips som foreksempel en detox-kur eller lignende. Ikke noe langvarig altså, men noe som setter igang vektnedgangen igjen! :):)

Charlott sa for siden:

Det kan jo være streng lavkarbo med kaloritelling vil få det til å løsne. Om det ikke er en av de tingene du har forsøkt da? Rett og slett redusere inntaket :)

Nileh sa for siden:

Jeg har prøvd å redusere inntaket av det jeg spiser, men ettersom at jeg trener minst en time hver dag fører bare det til at jeg ikke klarer å yte så bra på trening og blir slapp og kvalm! Jeg må si at jeg har vurdert å begynne på en slags suppekur, på senteret jeg trener har de såkaldt ''xtrawaganza mat'' som er poser med suppe og shaker! Er det noen som har testet det? :)

kennygirl sa for siden:

Vil på det sterkeste anbefale at du IKKE begynner med suppe og shake. Vet at det er fristende og har prøvd både allevo og nutrilette selv... Resultatet var at jeg var skrubbsulten i 3 dager på shake og overspiste i en uke etterpå :o

Det jeg gjør for å få igang vekttapet er å lage en stor porsjon grønnsakssuppe - den spiser jeg minst 2 ganger om dagen med litt protein i. I tillegg spiser jeg masse rå grønnsaker og drikker smoothie laget av bær, egg og vann (evt litt fun-saft dersom det ikke stopper vektnedgangen)...

JA, jeg vet at det er lite kalorier, lite fett og lite karbohydrater, men dette er en bra kick-start for MEG :snill: Om det funker for andre kan jeg desverre ikke garantere...

Lykke til!

shailene sa for siden:

Du kan prøve en diett på ca. 1200 kalorier, hvorav 15g er karbo, 40-50g er protein, og 100g er fett. Det er en tøff og ikke spesielt sunn diett, som ikke bør gjøres for ofte eller over lang tid, men det kan hjelpe å sparke igang fettforbrenninga igjen. Det er det jeg tyr til i "nødstilfeller", og det funker hver gang, men du vil gå opp igjen raskt hvis du ikke er veldig forsiktig med inntaket etterpå. Du skal ikke trene noe nevneverdig ved siden av, pga. lite kalorier og protein.. Sørger du for å spise masse grønnsaker vil det uansett være sunnere og mest sannsynlig mer effektivt enn suppe-/pulverkurer.

ToreH sa for siden:

Ta en uke med PSMF, evt 2 uker. Ekstremdiett som kan ta de 5 pyntekiloene, men den er beinhard, krever en vilje du ikke har sett før og er ikke uten risiko om du har et merkelig syn på kropp, vekt, mat, slanking osv.

men den kuren funker om du følger den til punkt og prikke. Garantert vekttap.

fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Carisma sa for siden:

Kutt ned på treninga. Mye trening fører til at du opprettholder stressnivået i kroppen, noe som både binder vann og kan trigge fettlagring.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.