Cathinca sa for siden:
Jeg har gått ned 10 kg siden 1.januar :D:D Har igjen 3 pynte kg... Og de er tøffe!! Sprekker støtt og stadig nå og er jo veldig fornøyd med meg selv :p Noen erfaringer dere som har gått ned nesten det dere skal?
Cathinca sa for siden:
Jeg har gått ned 10 kg siden 1.januar :D:D Har igjen 3 pynte kg... Og de er tøffe!! Sprekker støtt og stadig nå og er jo veldig fornøyd med meg selv :p Noen erfaringer dere som har gått ned nesten det dere skal?
Yrla sa for siden:
Jeg sprekker ikke. Men jeg spiser mer nå enn i begynnelsen. Da spiste jeg litt lite av gammel vane. Hvordan har du endret matvanene eller annet siden du nå sprekker? Har du mer karbohydrater som skaper sult, mindre fett og udekt behov, eller hva?
shailene sa for siden:
Er i samme situasjon selv, selv om jeg egentlig VET hva jeg må gjøre. Tror jeg bare har mistet litt motivasjonen siden det bare er 3 kilo igjen.. Er jo ikke noe stress det, liksom.. Jeg har jo gått ned 10 kilo allerede, er jo ganske fornøyd med det :p
Må nok bare bli strengere på inntaket og slutte å spise så mye brød og søtt og annet tull i hverdagene, selv om det er lavkarbo, og gått litt ned på antall KH (spiser mer ketolyse-aktig nå). Har også kuttet ut alt av utskeielser som ikke er lavkarbo, så får jeg se om jeg er motivert nok til å kvitte meg med de siste 3!
Torkil sa for siden:
Hei :)
Ketosen fungerer best når det er god tilgang på fettsyrer fra fettvevet til leveren som omdanner fettsyrene til ketoner. Så jo tyngre man er jo bedre ( med et forbehold om at mye insulin- insulinresistens (IR) bremser ketosen og IR er jo noe som øker med vekt) Ok litt komplisert kanskje, men altså ketose og vekttap går lett i starten, de siste få kiloene er ofte vanskelige med ketolysekuren, man kan skjerpe dietten og treningen, men selv da kan det være vanskelig.
Samtidig mister man motivasjonen når det ikke skjer noe, da sprekker man oftere og da er ketosekur vanskelig.
DA anbefaler jeg at man går over på kostholdet man skal ha fremover Etter slankekuren, altså generell lavkarbo. Når man starter på dette skjer det ofte at 2-3 kilo forsvinner i løpet av 1-2 måneder, og da er man videre i livet med ønsket vekt.
Lykke til
Torkil
Åssi sa for siden:
Kjære Torkild (hehe, høres ut som en tvdoktor):
Hva om man aldri har gått ned noe selv med streng lavkarbo (rundt 20 g om dagen)? Kan det f.eks hjelpe å legge inn et karbomåltid i uken for å hjelpe leptinnivået opp?
Hilsen normalvektig (hehe)
Cathinca sa for siden:
Jeg har vel egentlig mistet litt motivasjonen siden jeg nesten er der jeg vil være. Jeg prøvde meg på å øke kh og da blir jeg veldig sjokoladesulten... Fysen HELE tiden!!
Er det milig å spise smågodt eller sjokolade på lørdager? Eller ha en dag i uka jeg kan spise det jeg vil? Jeg er ingen person som fråtser i mat uansett... ;)
shailene sa for siden:
Det du beskriver fungerte bra for meg da jeg hadde 5-6 kilo igjen, raste ned 3 kilo straks jeg økte på karbene, men nå står jeg fast igjen.. Kanskje kroppen har funnet sin egen trivselsvekt? :o
Yrla sa for siden:
Det er vanlig å bli sulten når man er ute av ketose. Du burde gå inn i ketose igjen og slippe hele problemet. Ellers er jeg redd dette bare baller på seg og du gå opp i vekt, ødelegger alt du har gjort. Bruk heller litt mørk sjokolade eller kakao i lavkarbobakst og spis litt, ikke så mye at du går ut av ketose.
Bella1 sa for siden:
Er veldig vanlig å gi litt mere faen når man nærmer seg målet og begynner å bli fornøyd;)
Gratulerer med 10 kg i minus :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.