< Tilbake til oversikten

Kan melkeprodukter stoppe vektreduseringen?

MoaMoa sa for siden:

Har stått bom fast i mange uker, spiser som jeg pleier. Det eneste er at jeg har fått litt dilla på bringebær og krem, spiser da ikke mye og fargen på stixene er fremdeles mørk lilla. Spiser også en del fløtesaus.

Bik sa for siden:

For noen er det en partystopper.
Jeg spiser også bringebær med fløte. Ikke så mye i gangen, men nesten hver dag. Spiser også mye ost, men drikker ikke melk.
Tror du bare må prøve deg fram.

shailene sa for siden:

Fløte har mange kalorier per dl, så det kan jo være at du rett og slett får i deg for mange kalorier med den ekstra fløten.

Runegutt sa for siden:

Kutt fløten en periode, og se hva som skjer. Hvis det er eneste forandring fra normalen, så er du muligens på rett spor.

Carisma sa for siden:

Sånn bortsett fra at kalorier stort sett er irrelevant. Men, det er mange som får veldig rask blodsukkerstigning av melkesukker, selv i fete produkter. Dette vil hemme fettforbrenninga.

shailene sa for siden:

Kalorier er absolutt ikke irrelevant for alle! Dette er jo individuelt, som det meste annet.. Hvis TS har regnet på det og funnet ut av kalorier ikke har noen påvirkning på vektnedgangen hennes, kan hun såklart se bort ifra svaret mitt.

shailene sa for siden:

Nei, tror alle her er enig i at kroppen ikke fungerer som en ovn. Men så lenge man tar kalori-inn/kalori-ut prinsippet med ei god klype salt, kan kalorier fortsatt gi en grei pekepinn på hvor mye energi du kan gi akkurat din kropp før vekta stopper opp (så lenge aktivitet og næringssammensetningen forblir noenlunde den samme). Mener jo ikke at TS skal bruke en kalkulator hun finner på nettet for å finne ut om hun får i seg for mye energi, det er jeg enig i at lett blir feil... Men man kan jo altså se hvordan ens egen kropp reagerer på så og så mye energi fra maten man spiser. Eventuelt holde litt oversikt over antall gram en får i seg av de forskjellige næringsstoffene, det er jo det aller beste, men det blir jo litt hipp som happ. Syns det er tullete at det omtrent blir sett på som tabu av mange å i det hele tatt holde oversikt over inntaket sitt på lavkarbo, noen er jo faktisk nødt til det. Må innrømme at jeg ikke har hatt tid til å lese artikkelen du linker til, så hvis du mener det jeg skriver nå er riv ruskende galt skal jeg gjøre det! :)

MoaMoa sa for siden:

Får prøve å kutte ned på fløten og trimme litt for å se om jeg da får karret meg under 80 tallet :O)

VSB sa for siden:

Melkeprodukter gir fort mye energi og for MEG mistenker jeg at det trigger sultfølelse framfor å bli mett av fettet.

Brokkoli sa for siden:

Slik tenker jeg også om kalorier! Jeg mener IKKE at det er så enkelt som kalorier inn/kalorier ut - men det kan være kjekt å ha en viss oversikt over hvor mye energi man får i seg.

Newstart sa for siden:

For min del så stopper melkeprodukter vektnedgangen. Kalorier eller ikke.
Jeg får også voldsomme hudreaksjoner av melk. Det fant jeg ut etter jeg begynte med lavkarbo.:D

shailene sa for siden:

Jeg gikk et helt år uten å spise noe melkeprodukter overhode, og jeg merker iallefall ingen forskjell på vektnedgang eller noe som helst annet om jeg spiser melkeprodukter eller ikke. Sikkert veldig individuelt det der.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.