< Tilbake til oversikten

Hvor handler dere billig?

Runegutt sa for siden:

Hvor får man tak i D-vitamintilskudd? Gjerne billig og bra

Finnes det gode alternativ til "Ketolysetablettene"?
Hvor?

Takk for at dere er flinke å finne ut av ting.

Lillemy71 sa for siden:

Iherb.com eller BigVits.co.uk

Iherb er billigst, men man kan bestille høyere doseringer fra BigVits siden det er EU.

Jeg har samlet regler for import av kosttilskudd/legemiddel i denne tråden her, les den nøye før du evt bestiller fra utlandet ellers kan pakken din bli stoppet.

Runegutt sa for siden:

Glimrende, Lillemy.
Hvor mye D3 kan man ta, uten at dette blir riv ruske gærnt?
Jeg er mann, 187cm/144kg. For tiden mye inne.

Yonah sa for siden:

Jeg kjøper d vitamin på helsekost jeg da, jeg er ingen utenlandshandlerflau En flaske fra solaray inneholder 15ml flytende d-vitamin, og 10dråper gir 4000IE, flaska koster ca 150kr og gir 500dråper.

Jeg kjøper magnesium fra solaray også( tror det selges på life/sunkost), og den virker mye bedre enn de som er basert på magnesiumoxsid.

Ellers sniker jeg meg biovit fra ungene..

Runegutt sa for siden:

Noen bra erstatninger for ketolysepillene?

Ser ellers et behagelig prisnivå der ute i verden.
Bor ellers litt krøkkete til. 65km til nermeste helsekost.

smgj sa for siden:

Jeg bruker bigvits.co.uk De kan også være behjelpelige med å dele opp leveransen om du ber om det.
Siden de er eu-basert så slipper man det tullet med menger og styrker i samme grad som fra iherb.

Yrla sa for siden:

shopping4net.com er et alternativ til overnevnte, men de har økt fraktpriisen

Lillemy71 sa for siden:

Stemmer det stort sett, men det er alikevel regler som kan stoppe foresendelse. Bl.a for store mengder (mer en 3 mnd privat forbruk), ikke bare dosering/innhold. Dessuten er det enkelte ting som blir klassifisert som medsin og dermed ikke kan tas inn uansett. F.eks er det nå slutt på å kjøpe 10 000 IU D3-vit på BigVits, for det er nå klassifisert som medisin. Alt fra 5000 IU og nedover går derimot greit.

Runegutt: Det finnes ikke direkte erstatning for ketolysevitaminer der ute. Du må bare kjøpe de enkelte typene separat også fordele dem utover dagen slik som det ville blitt med ketolysevit.
Når det gjelder dosering av D3-vit er jeg usikker, jeg tok en periode 10 000 IU utan å ta skade av det. Nå tar jeg 60 mikrogram til dagen, fordelt utover dagen, er viktig å ikke klemme i seg alt på en gang og det gjelder alle kosttilskudd.

Zincite sa for siden:

Dette er veldig avhengig av hvor man leser.
Kostdoktorn skriver at med unntak av de som har svulst i biskjoldbruskkjertelen, sarkoidose eller tuberkulose og noen kreftformer - så er det nesten umulig å overdosere. Rapporterte tilfeller av D-vitaminforgiftning har brukt over 30000 IU daglig over tid.

smgj sa for siden:

Gå til fastlegen og be om å få en test av d-vitamin. Spør han hvorfor så si at du har lest at overvektige er lett utsatt for mangel, og at du har lest at d-vitamin er viktig for immunforsvaret...

Er du under midten så kan du trygt ta 5000IU i 1-2 måneder og så be om en re-testing. Er du i bunnen kan du ta det dobbelte i et par måneder. Som vedlikeholdsdose er 1-2000IU ok om man ikke er over normalområdet.

Husk at du også kan bruke solarium for å få opp d-vitamin så lenge du finner et solarium med både uvA og uvB-stråling (vanlig i nyere).

Ja, og så kan det være greit å også få i seg litt a-vitamin om man brått øker d-vitamin mye.

Runegutt sa for siden:

Jeg skal forsøke meg på blodprøve.
Bruker solarium på vintern. Det hjelper litt på eksemen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.