< Tilbake til oversikten

Crossfit

Kipp sa for siden:

Er det noen her som driver med crossfit og samtidig lever restriktivt på f.eks Paleo el tilsv?

ToreH sa for siden:

Tror kanskje Nordmørsloppa gjør dette?

Nordmørsloppa sa for siden:

Hei!

Ja jeg gjør det :) men idretten som sådan driver jeg ikke å konkurrerer i..men kjører crossfit øvelser ja

Kipp sa for siden:

Siden man i utgangspunkt ikke vet hvilken WOD som kommer dagen etter, har du noe slags styring av mengde karbohydrater, eller kjører du samme kost hele tiden uansett?

Lurer litt fordi jeg er rett jeg kommer til å miste "peak performance" om jeg spiser for lite karbo før enkelte økter. Nå har jeg ikke prøvd så veldig mye, men tenkte kanskje det var noen her som hadde erfaringer.

Nordmørsloppa sa for siden:

Jeg bryr meg ikke om stort annet en "fatload" i forkant av alle øvelsene..det være seg laaaange gåturer eller hurtige sprintintervaller.
Og guffe på med karbo ser jeg rett og slett ikke fordelene av...men kanskje det funker for andre. Jeg klarer å prestere i rein fettforbrenning, og er inne opptatt om jeg er et sekund seinere på en gitt distanse enn om jeg skulle fylt på glykogenlagrene mine.
Hadde jeg konkurrert innen crossfit, ville jeg kanskje tenkt anderledes :p

Jeg spiser etter periodisk faste..dvs 2 store måltider om dagen..jeg tar ei morraøkt med ca 65% av maxpuls i 1-2timer hver dag på fastende kropp. Og nei crossfit økt på ettermiddagen...ca 5 timer etter første måltid.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.