..........Og jula varer helt til påske ja.
Vel, jeg begynte med lavkarbo kosthold sist sommer og gikk ned 17 kg frem mot jul. Smakte på en serinakake og falt på en laaaaaaaang sprekk.:o Er i gang igjen i dag , men har lest litt rundt på forum at gang nr 2 er vanskeligere/ går tregere enn første gang. Så det jeg lurte på: Dere som er i gang for ander gang kan dere dele litt erfaringer? hvordan opplevder dere det......
Har også lest flere steder at 2. gang går tregere, kroppen lar seg ikke "lure" så lett igjen.. Men det kan nok gå litt begge veier, tror jeg. Jeg gikk ned minimalt første gang på lavkarbo, kanskje 0.5 kg. Da ga jeg opp, men holdt vekta stabil fram til september ifjor, da jeg begynte på lavkarbo igjen. Da hadde jeg lest mye om lavkarbo i mellomtiden og nå underveis, så mye jeg hadde gjort feil sist, og denne gangen gikk jeg ned mye raskere. Hva gjorde jeg annerledes? Spiste mye mer grønnsaker, mindre "lavkarbo/sukkerfritt" søppel og fabrikkmat generelt, dytta ikke i meg fett til jeg hadde lyst til å spy, og bevegde meg mer.
Flott at du bestemte deg å komme tilbake. Jeg har og hatt et par slike glipper. Jeg er nå på andre seriøse omgang med lavkarbo, og føler ingen forskjell, men så er jeg jo helt i begynnelsen. Eneste forskjellen er at jeg føler at jeg er sikkrere på meg selv og har mer kunnskap! Så mitt forslag er å ikke tenke på det og gå på! Og lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.