< Tilbake til oversikten

Kaffe og ketogent kosthold

Runegutt sa for siden:

Er det noen grenser for kaffeinntaket på Ketolysekuren?

Jeg er Kaffoholiker. Vekta går foreløpig nedover sakte men sikkert.
Kan jeg fint fortsette med mine 3-4 liter med daglig kaffeinntak.
(Jada det er mye, men etter at jeg kutta røyken for noen år siden, er kaffen den lasten jeg har igjen)

Rune

Yrla sa for siden:

Drikk kaffe du. Det er jo ikke noe kalorier i det. Drikk gjerne litt kaldt vann også.

halkatlala sa for siden:

ingen karbohydrater i kaffe så sant du ikke har melk eller noe annet oppi :)

Bønna200 sa for siden:

Er det mulig?! Jeg synes gubben drikker mye kaffe, men du slår ham ned i støvla. :eek:
Ellers så har jeg ikke så mye greie på dette, så skal heller ikke si så mye. men går vekta ned er det vel greit?
Men det jeg hørt er at man ikke bør tilføre kroppen så mye syre hvis man skal ned i vekt. Er det ikke mye syre i kaffe?
Men, som sagt: Jeg vet ikke så mye, så NÅ skal jeg tie. :p

senka sa for siden:

Det var sykt mye :confused:Har aldri hørt noe sånnt..det kan påvirke blodtrykket,magen,kolesterol og masse rart.Lykke til videre:)

Runegutt sa for siden:

takker for alle svarene.
Jeg er kaffoholiker.
Aldri hatt maveproblemer av god kaffe.
Kolesterolet var 3,6 på sist måling.
Blodtrykket er greit, men går på blodtrykksmedusin.
Med mindre kaffen kan gi meg forhøyet blodsukker, eller føre til at jeg ikke går ned i vekt, er den uaktuell å kutte. God kaffe smaker himmelsk, det er varmt og gir meg kos og velvære.

Carisma sa for siden:

Koffein er gift for kroppen, så leveren din jobber nok overtid. Det kan ta opp ressurser fra andre prosesser, samt øke nivået av stresshormoner, som igjen øker insulinproduksjonen. Du bør drikke to kopper vann pr kopp kaffe for å hjelpe kroppen å rense ut.

shailene sa for siden:

Ja, kaffe kan ha negativ virkning på vekta ved å øke blodsukkeret og insulinproduksjon. Jeg skriver kan, alle kropper er jo ikke like, så du må nesten avgjøre selv om du føler kaffen ødelegger for deg eller ikke. 3-4 liter er MYE, så du bør uansett prøve å iallefall halvere det inntaket.. Dersom du har diabetes eller er insulinresistent bør du holde deg helt unna kaffe til daglig.

Runegutt sa for siden:

Har diabetes ja.
Har ingen målbare forhøyninger av blodsukkeret sammen med kaffeinntaket.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.