< Tilbake til oversikten

HJELP! Haster! For sterk kyllingsuppe, hva kan jeg gjøre?

MoaMoa sa for siden:

Har tilsatt kajennepepper og karri (etter oppskriften) men det brenner i halsen. Har prøvd å tilsette litt fløte men det hjelper ikke. Kan jeg tilsette noe annet ? Er to bokser med creme fraiche i den fra før. Karri er vel ikke sterkt, så det er vel kajennepepperen?

Åssi sa for siden:

vann? rømme, melk, fløte

langaard sa for siden:

Kjør på med mere grønnsaker:)

BenteR sa for siden:

Kajennepepper er livsfarlig om man ikke er lett på labben.
Jeg pleier og bruke rømme på toppen av suppa for å mildne brannen.....

LenaBeatrice sa for siden:

Lag ny porsjon suppe, UTEN kajennepepper, og bland de to suppene. Da har du rester til flere måltider også.

sylwester sa for siden:

Fløte og rømme hjelper det, men det hjelper nok ikke med bare litt hvis du har krydret for mye med cayennepepper.

Yrla sa for siden:

det finnes både hot currey og mild. den hotte er hot, altså. Hvor mye brukte du av hver? du trenger ikke føle at du må svare fordi jeg spør mest av nysgjerrighet.

Mariann S sa for siden:

Berre ett skudd i blinde.... når ei suppe har blitt salta for masse skal det hjelpe å ha oppi ei rå potet og koke den med litt.
kanskje det vil hjelpe her også :):)

Bønna200 sa for siden:

Det var det første jeg tenkte også. :ja:

MoaMoa sa for siden:

Fikk besøk så hadde ikke tid til å lage ny før de kom. Har laget den nå i ettertid med MYYE mindre kajennepepper. Har brukt kajennepepper fra Toro, merket som rød rakker (hehe). Men suppen kan jeg anbefale, oppskriften kommer her:

400 gr kyllingfileter
1 ts karri
0,5 ts Cayennepepper (gjerne Santa maria cayennepepper)
salt og pepper
0,5 stk gul paprika
0,5 stk rød parika
1 stk purre
Ca 7,5 dl vann
2 stk hønsebuljong
1 dl eplejuice, lysekloster el. hvitvin
1 beger creme fraiche
Litt fløte

Fremgangsmåte:

1. Del kyllingfiletene i små biter. Stekes i smør. Krydres med karri, cay.pepper, salt og pepper. Legges så til siden, strø litt mel over.

2. Paprikane og purren brunes.

3. Kok opp vann, buljong, eplejuice/lysekloster/hvitvin, creme fraiche og fløteskvetten. Skal koke i ca 7-8 min. Ha i paprika og purre etter halvgått koketid og kyllingbitene på slutten..

Jeg for min del liker godt med smak, og krydrer det derfor litt ekstra.

...... Ja det var ikke meg altså som krydret ekstra, dessuten så droppet jeg eplejuicen for å spare på kh.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.