gamlebyen sa for siden:
En herlig samling typer du sikkert har sett på gymmet.
Ikke vær sånn. Pliiiis.
God fredag.
gamlebyen sa for siden:
En herlig samling typer du sikkert har sett på gymmet.
Ikke vær sånn. Pliiiis.
God fredag.
nellie sa for siden:
Jeg er han første. Er rimelig sikker på at kjærsten min er han andre, så derfor trener vi på separate treningssenter!:) Kunne ønske det fantes fler av "coachen". Er ikke de aller fleste mannfolk som "The face"? Og som "showoffen"? Hvis de kan, så viser de det vel?:p
gamlebyen sa for siden:
Tror det er veldig mange show offs, meatheads og faces. I alle fall der jeg trener. Jeg er nok litt the face, men egentlig mer en grynter.
nellie sa for siden:
Hehe, det er kanskje mest unggutta som trener i flokk som er mest showoffs!;) Kunne ønske det fløy noen rundt i styrkerommet og ba folk rydde opp etter seg.:p Det hadde vært noe!
Qlio sa for siden:
Jeg er "The Noob"!
gamlebyen sa for siden:
Absolutt! Stripp stanga og legg vekter og hantler tilbake på plass!
Det er en spesiell fyr der jeg trener, meget show off, coach, face og faktisk noob. Sjelden vært så redd for at noen skulle skade seg på nedtrekk som han. Saken er at han henger fra seg jakka på et apprat, bruker et annet og vimser rundt gymmet mellom sett, og blir dritsur når noen bruker apparatet han tar pause fra (og ikke markerer med vannflaske elelr anent at er i bruk)
nellie sa for siden:
I sta var det noen som bare hadde strødd vekter som hadde lagt på EZ-stanga utover gulvet. Like greit! Ørten vekskiver som ligger i to hauger på gulvet. Skjønner ikke at det er så vanskelig..
Vi har en som er sykt showoff!:p Sånn som tar knebøy på ball og lignende vettu.:p KASTER hantler i gulvet og hører på syyyyyyyyyk hard core techno music med tidenes dårligst isolerte hodetelefoner.. Love it!
gamlebyen sa for siden:
Høres ut som en real sjarmør!
nellie sa for siden:
Bare håper han ikke skader seg mens jeg er der, jeg.. Er dårlig på sånt. Men en gang må det skje når man står der på en svær ball og skal bøye med 60 kilo på skuldra!:)
Kula sa for siden:
Hvis man IKKE er som "The Face" og heller ikke grynter, løfter man ikke tungt nok...
Grynt ivei! :-)
gamlebyen sa for siden:
Grynter med god samvittighet, og er veldig enig, Kula, dog er det mye ansikter der ute...
Runegutt sa for siden:
At man lager lyd, er helt naturlig når man skal kjøre maksløft. Det mobiliserer og øker fokus.
Rare ansikt er bare teit. Finnes ingen grunn i hele verden for å se ut som en dust.
Kula sa for siden:
Med din instilling virker det som om det er viktigere å ikke skjære grimaser enn å få maks utbytte av treningen. ;)
Runegutt sa for siden:
Nei, det er viktig for meg å bruke de musklene som skal brukes til å løfte.
Jeg vet av svært får løft man kan ta med ansiktsmuskelaturen.
Men, mener du at du får noen effekt av å se ut som en rosin, så må du gjrene det.
Kula sa for siden:
Før denne diskusjonen har jeg faktisk ikke ment noe som helst om å skjære grimaser når jeg løfter tungt.
Nå vurderer jeg å starte en egen Facebookgruppe for de som ser ut som inntørkede druer på gymmen der jeg trener ;)
Stå på!
smgj sa for siden:
Vel - nå ble jeg brått veldig akademisk interessert i hvordan dere ser ut når det gjelder som mest i senga... :p
Det er velkjent at man ikke løfter med ansiktet - men det er også velkjent at det man gjør med resten av kroppen gjerne fører til ulike uttrykk i ansiktet. Spørsmålet blir da gjerne "bør man avse krefter til så se ut som et blankt ark mens man løfter tungt?"
Og bør kvinner inneha samme uttrykk når de føder, som når de stryker klær?
Kula sa for siden:
Selvsagt! Hvis ikke blir de lett seende ut som duster :)
Runegutt sa for siden:
Kvinner som stryke klær? Hvilket århundre lever du i? Her er klesvasken min.
Runegutt sa for siden:
Bare sånn at du forstår litt bakgrunnen min. Jeg er klarinettist av utdanning. Det å ikke bruke muskler det ikke er behov for, ligger i ryggraden min. Jeg gir egentlig døyten i hvordan andres ansikt ser ut både før,under og etter trening.
Kula sa for siden:
Takk for oppklaringen!
smgj sa for siden:
Jeg stryker ikke klær. Jeg er mer opptatt av å skjære grimaser. ;)
Runegutt sa for siden:
Allerede i videregående var jeg ganske ekkel med diverse rødstrømper. Har hevdet hele tiden at jeg er like kvalifisert til husarbeid som alle andre. At endel av dette er direkte møkkjedelig er en annen sak.
Bulldog sa for siden:
Det er ikke mulig å løfte tungt uten å "skjære grimaser", da nervesystemet er koblet slik at også ansiktsmuskulaturen aktiviseres under tunge løft. No shit.
Jeg ser (og høres) antageligvis ut som jeg mangler et par kromosomer rett som det er, og jeg har ikke tenkt til å unnskylde meg for det :)
Runegutt sa for siden:
Jeg lager ikke masse grimaser, men du hører meg :)
Som sagt, har jeg i ryggraden å slappe av i muskler som ikke er nødvendige. Går jeg mot 1 max, så ser jeg sannsynligvis noe rarere ut enn vanlig, bla rød i topplokket.
nellie sa for siden:
Jeg har begynt å lage ansikter i det siste!:) Veldig pen. :)
TrillTrall sa for siden:
:o Det tenkte jeg faktisk på i "kampens hete" i går kveld... At det kanskje var like greit at lyset var slokket. ;)
Runegutt sa for siden:
Ehhh. Lever du ikke etter TVidealene? Alltid nysminket og pen, også under "fysiske utskeielser?"
Bulldog sa for siden:
Hvis du mener dette i fullt alvor må du lære deg løfteteknikk eller slutte å løfte vekter før du skader deg.
TrillTrall sa for siden:
:lol: nei. :) Lille Gubben liker best damer uten sminke og heldigvis elsker han meg som jeg er. :) :love:
smgj sa for siden:
+1 til gubben din. (Og da liker han sikkert grimasene dine også.) ;)
TrillTrall sa for siden:
Som om han sjøl ser ut som et glansbilde! :lol: Men verdens beste Lille Gubben er han uansett! :love:
Runegutt sa for siden:
Ingen fare Bulldog. for n´te gang. Ansiktsmuskelaturen er det jeg snakker om. Min ansiktsmuskelatur er trent. Jeg har rimelig kontroll over den. Selvsagt får jeg også rart ansikt når jeg løfter mot maks. Det er grader av ting her.
Det jeg egentlig forsøker å si, er at man ser endel av de som surrer rundt, som sikkert bruker mere muskelatur i ansiktet på beskjedne løft, enn de bruker i resten av kroppen. Har ikke noe å utsette på ansiktsbruken hos seriøse løftere eller byggere.
Glorfinia sa for siden:
Jeg er en kombo av the noob og the face. Men liksom, hva skal man gjøre da? Man må starte ett sted. Heller noob enn fortsatt svak. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.