Nå er jeg litt lei ja...hver bidige dag er jeg ut med hundene på tur, og hver gang etter ca 3min moderat fart(gange) får jeg sting/hold i siden..akkurat på samme plassen.
Jeg presser meg bare videre, og det går over av seg selv etter ca 40min. Er så innmari plagsomt ,for det tar en del viljestyrke/motivasjon å holde ut smertene...men jeg SKAL fremover :cool:
Noen som har peiling på hva som forursaker slikt, og da hvordan man kan unngå det? Begynner å bli temmelig lei, da jeg føler jeg ikke får presset meg ordentlig, og kondisen gjerne vil så mye mer:)
Har til dags dato ikke hørt to mennesker si det samme om dette med å få hold!
Selv ikke i den perioden av livet der jeg var best trent, som 12- 13åring, slapp jeg unna det. Nabojenta går på idrettsgymnas og sliter veldig med dette, men ingen av lærerene eller trenerene hennes kan forklare hvorfor noen får sånt!
Jeg har hørt alt fra dårlig blodgjennomstrømning i milten(ligger på venstre side og jeg får oftest hold på høyre:p) til at man er dårlig trent til nettopp spist til drukket for lite/for mye.................
Har hatt det i perioder. Ikke funnet noe som får det bort, men plutselig har jeg lange perioder uten. Nå er det år siden sist. Det eneste som virker for meg, der og da, er å finne enn stein eller en kvist som jeg kan holde inni hånden og klemme hardt rundt på samme side som stinget er. Kvisten/steinen må være avlang og så tjukk at man kan klemme skikkelig til.
Teorien bak - aner ikke om det bare er noe som har funnet på dette eller om det finnes noe testing bak - er at det å "skamklemme" sånn fører til at man ikke bruker så mye blod i den arma og dermed "stinget" får mer gjennomstrømning og blir mindre vondt...
ingen som har nevnt at det ofte kommer dersom du har spist like før.. hvertfall var det det jeg fikk høre når jeg var liten, og ofte stemmer det for meg. noen ganger får jeg det selv om det er lenge siden jeg har spist :)
jeg driver fortiden med periodisk faste, så morgenturene foregår i faste- tiden, altså på tom mage. Aner ikke om det kan være grunnen til sting?
Har pleid å ta 2ss linfrøolje og en kaffekopp før jeg drar ut, og prøvd uten. Ingen innvirkning på sting.
Hadde ikke sting før jeg begynte med PF, så mulig det har en sammenheng jeg ikke kan forklare.
Skal forsøke dette med steinen! jeg pleier å presse sammen magemusklene og stramma holdninga mi når jeg får sting, og det ser ut til å hjelpe noe...mulig det er ett eller annet med blodgjennomstrømming ..:confused:
Tror faktisk at det er der det ligger med meg også...får i meg ca 1800kCAL så det ligger nok ikke på for lite energi, meg godt mulig fordi jeg tar morgencardio på tom mage(faste til klokka 12:00)
bare en tanke som kom...:
Kan det være at det er lette magekramper jeg kjenner? Driver en del med styrke/mageøvelser i tillegg til kondisjon.
Vil da evnt magnesium være et bra kosttilskudd? Det er liksom muskelen der river i..kjennes i alle fall slik ut:)
Ja, skal holde dere opptatert...om magnesium er løsninga...hvor lang tid etter inntak vil man kunne se en effekt?
Var på lang tur i dag tidlig og testet ut om det hjalp å vente litt med turen. Vanligvis hopper jeg rett fra senga og i joggeskoene, men i dag drøyet jeg et par timer, og jaggu meg var stinget mye mildere gitt! :p
Fremdeles vondt, men ikke så ille som før.
Om det er tiden som går mellom jeg står opp-jogger som er problemet, eller magnesium virker veit jeg forøvrig ikke..dette skal det eksperimenteres mere på...:)
300mg - spesielt om det er magnesiumoksid - er en liten dose. Så jeg ville nok ha gitt det en uke eller 2.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.