< Tilbake til oversikten

Mørk sjokolade uten melk

Jenteoje93 sa for siden:

Ser at freia sine mørke sjokolader nå inneholder melk, hvilken sjokolade kan jeg da bruke?

Yonah sa for siden:

Plamil har sjokolade uten melk, den finnes også i en sukkerfri utgave. Jeg finner den blandt allergimat på mega og meny. Sjokoladen er søtet med xylitol.

Ziltoidia sa for siden:

Leser på baksiden av min Lindt 90% kakao sjokolade som jeg har her:
kakaomasse, kakaosmør, fettredusert kakao, sukker (7g), naturlig Bourbon vaniljestang (kan inneholde spor av mandel, hasselnøtter, melk og soyalecitin)

Sååå... ja, da er det egentlig opp til den enkelte å avgjøre om "spor av melk" er tollererbart eller ikke.

yoga sa for siden:

Jeg har melkeintoleranse, men kan spise både Bocca 70% og Freia 86% sjokolade. Lindt 90% kan jeg også spise. Grunnen til at det står "kan inneholde spor av..." er fordi produktet kan ha blitt "forurenset" av andre ingredienser under produksjonen. Som nevnt over handler det mye om å finne sin egen toleranse grense for hvor mye melk kroppen tolerer..

Newstart sa for siden:

Bocca er god. Smaker faktisk sjokolade den syns jeg. Men er jo bare 70 % da så hvis du ønsker mer kakao så må du vel kanskje på helsekost....og da er de vel kanskje søtet med for eks da maltitol.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.