Etter en periode i Fedonland, er jeg tilbake her. Går sykemeldt og venter på en kneopperasjon. Trening har det blitt lite av, så skal vekta ned, må jeg leve ketogent.
Jeg plages forferdelig med kramper i lår og mavemuskler når jeg lever ketogent. Spesielt når jeg samtidig har tunge treningsperioder (Tunge vekter)
Ketolysepillene er bedre enn ikkeno, men jeg må minimum kjøre dobbel dose med Magnesium.
Jeg har Dia 2 og spiser Metformin, enelerannaapril og Amplometin. De to siste for å holde "høytrykket" nede.
Kutta røyken for noen år siden, men bruker snus.
Alle gode råd for å unngå kramper mottas med stor takk. Det er direkte ugøy. Typisk er krampe i de fremre lårmusklene når jeg tar kveld.
Kramper i mavemuskelatur kommer typisk under bilkjøring. Ikke akkurat praktisk, og gjør meg neppe til en mer oppmerksom sjåfør.
Hva er dobbel dose Magnesium for deg? Jeg tar minimum 750 g til dagen for å unngå kramper i diverse kroppsdeler, i tillegg tar jeg en del andre greier som kan ha innvirkning (bruker ikke ketolysev. men tar minimum det samme som er i de)
Muskelterapeuten og kiropraktoren anbefalte magnesium, b-vit, zink og folat fordelt utover dagen for å minske kramper og slappe bedre av, men må være nøye med å ta de ellers får jeg problemer. Noen andre råd har jeg desverre ikke til deg, men husk også at det er forskjell på magnesium, se innelgg #20 i denne tråden for mer info.
Både dehydrering, dårlig mineralbalanse, og mangel på visse B-vitaminer kan gi kramper. Alle disse alternativene vil gjerne slå ut ekstra etter hard trening, så vanskelig å vite hva som gjelder deg.. En blodanalyse hos lege kunne jo vært en ide for å finne ut om du har noen mangler, å pøse på med det ene og det andre av tilskudd når men ikke vet hva man mangler er ikke alltid så bra i lengden. Noe du kan prøve i første omgang er jo ekstra store doser B-vitamin kompleks og magnesium kompleks over noen dager, da bør du merke bedring hvis du mangler noe av dette (greit å ta en av delene om gangen, så du vet hva det er som virker).
Dobbel dose, snakker jeg da om dobbel megde av ketolysemagnesiumen.
Kramper er KUN et problem når jeg lever Ketogent.
Å få en fullstendig blodanalyse hos min fastlege, er omtrent like enkelt som å gå på vannet. Hun liker ikke lavkarbo, og er generelt veeeeldig sein.
I mitt trange hode, trodde jeg ketolysepillene skulle dekke det man måtte få av mangler på denne kuren.
Er det noe mat jeg kan spise mer av?
Er på han igjen fra og med i dag, og dagens inntak er: 2egg med majones, 2egg med remulade+ pizzasalat, en kotelett+pizzasalat. Det kommer til å gå mange måneder før jeg spiser brokkoli. Er såpass overfora på denne grønnsaken at jeg har sykdommen Brokkolutalei.
Hva slags B-vitaminkompleks og Magnesiumkompleks bør man ta da? Og har du noen formening om dosering?
Jeg er svær alle veier.
Menyen min for i dag, er uinteressant. Jeg spiser selvsagt nok og varierte grønnsaker ellers. Problemet er bare at når jeg kutter fra Fedon til Keto, så får jeg kramper etter en tid. Det går gjerne et par uker før problemet oppstår. Problemet blir mindre hvis jeg tar to ketomagnesiumtabletter / døgn, men ikke godt nok.
Høh - fast på 800mg. MEEEEN det er i all hovedsak magnesiumoksid... som man visstnok tar opp maks 5-7% av... det visste jeg ikke da jeg kjøpte boksen. M-citrat eller andre varianter tas visstnok opp bedre. (Har ikke prøvd selv.)
Du kan også passe på å hevi gresskarkjerner oppi alle salater... Gresskarkjerner er naturlig magnesiumrike.
Runegutt, gå på en helskost og spør. Evt se hva du kan finne på Iherb.com elelr BigVits.co.uk (Husk bare importreglene). Selv har jeg kjøpt mine på helsekost i Aberdeen, er visstnok "de dårligste" (magnesiumoksid) jeg har, men det fungerer.
Tja, å spørre på helsekost er ganske spennende.
Noen av helsekostene her omkring har daglig leder som ikke burde få selge en sukkerbit engang.
Kjøpte f.eks noe marsmellows, som hun sa var fin til diabetikere, og uten sukker.
Leste først etter å ha spist en håndfull: Bestod kun av glucose og maisstivelse. Jeg ble en smule dårlig.
Så, helsekostene har endel bra, men jeg må lese på innholdet selv. Stoler ikke på butikker med inkompetente eiere.
hei!
har slitt med krampe i beina eg også.
da kjøpte eg et balansebrett som kan blåses opp.
det har hjelpt meg å trene opp balansen og beina. men det har tatt vekk krampene i beina mine.
Ballansebrett er fint til endel, men har ingen innvirkning på mine kramper.
Jeg får kramper i de største musklene, og typisk er når jeg lever ketogent og trener knallhard helkropps styrketrening. Skal innom Helsekosten på Sortland i morgen å se om de har noe høyoktan magnesium.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.