< Tilbake til oversikten

Kan dere hjelpe meg litt?

Chunkymonkey sa for siden:

Etter en stor omgang i tankene, så har jeg bestemt meg for å prøve lavkarbo på alvor.
Men jeg lurte på om man går mer ned i vekt, enn med et "vanlig" sunt kosthold?
Hvor lang tid har dere brukt på å gå ned i vekt?
Jeg veier 78 kilo og vil ned til 63 kilo, altså 15 kilo. Hvor lang tid bruker man på dette da?
Jeg er veldig klar over at mer overvektige mennesker, går ned raskere i starten. Men hvis det er noen som startet på samme vekta, så hadde jeg satt pris på en suksesshistorie :)

Burde jeg gå ketolyse, lchf eller bare "vanlig" lavkarbo? :)

senka sa for siden:

Hvor høy er du?:)

senka sa for siden:

Du er ganske høy i forhold til meg:D.Med vektnedgang er alt individuelt...funker ikke det likt for alle.Har du lest mye her på forumet eller noen bøker?? Har er det mange fine oppskrifter..du må bare bestemme deg for hvilken retning:)

Rioja sa for siden:

Jeg er like høy som deg, men startet på 72kg, og skulle ned til 65.
Jeg gikk ned ca. 2 kg. første uka, deretter 0,5 i uka til vekta stoppet av seg selv på 63. Det blir vel 11 uker, altså på under tre måneder! :)
Der er jeg fortsatt snart to år senere, nå på litt mer moderat lavkarbo.
Må legge til at jeg trente litt i tillegg, ca. to ganger i uka.
MEN, -husk at alle er forskjellige! ;)

Lykke til!

Chunkymonkey sa for siden:

Så flink du !:) Kjempebra!

Ja, alle er jo forskjellig og jeg kan ikke forvente å gå ned i samme tempo som andre.
Broren min gikk på ketolyse og gikk ned 40 kilo på 4-5 måneder. Men han skeia aldri ut (og det skal man jo helst ikke gjøre heller), men han veide også en del mer enn meg da :)

Takk for svar!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.