< Tilbake til oversikten

Måltidserstatter som metter

sitj sa for siden:

Hei.

Jeg sliter med å fordøye mat, og får voldsomme magesmerter nesten uansett hva jeg spiser (det er bedre når jeg spiser lavkarbo, så jeg tror kanskje fordøyelsen reagerer på karbohydrater.)
Jeg har fått "diagnosen" dyspepsi, og legen min sier at det ikke er noe å gjøre med, annet at jeg må leve med det.

Så jeg lurte på om noen av dere der ute har prøvd noen bra måltidserstattere i flytende form? Helst shake, og som klarer å mette i tre timer frem til neste måltid. Og da helst lavkarbo.
Er ikke veldig fokusert på å gå ned i vekt, men jeg har tre kilo som henger godt på som jeg gjerne skulle vært kvitt.

Alle tips tas imot med stor takk.

Lillemy71 sa for siden:

Lag deg smoothie. Lager du de på rette måten gjerne med litt cocsa metter de lenge. Søk i oppskriftene her på forumet så finner du mange gode forslag, smoothie trenger nemlig ikke å være frukt, juice og yoghurt.

Min favoritt er avocado-lime smoothie. Den har en litt epleaktig smak, metter og holder seg et par dager i kjøleskap om man lager en stor porsjon

Vil ikke anbefale deg ferdige shaker for de er som oftest høye på karbo eller har mye kunstige stoffer. Ellers er jo diverse supper, kalde eller varme også alternativ.

smgj sa for siden:

Finn deg smoothier med egg og kokosmelk/-fløte. De metter godt og lenge.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.