< Tilbake til oversikten

Jogging i ketose

lille-mor sa for siden:

Heihei
Jeg har jaggu "lært" meg å jogge.
Jeg som ALDRI har jogget siden skolen..når vi måtte jogge i gymmen..
noen som kjenner seg igjen eller?

Jeg lurte på en ting..Åssen er det å jogge/gå fort når man er i ketolyse?Funker det bra?Tenker også på om det er lurt å spise mer proteiner eller lignende før trening?Følte første gang at jeg skulle dø,har jo gitt hjerne og kropp nok "sjokk" i det siste:)

Jeg føler at etter jeg har jogget ca kl 19-20 er jeg ikke sulten..men akkurat når jeg har lagt meg begynner magen å romle..

Noen som har tips?

Addict sa for siden:

Det vil nok ikke ha noen effekt å spise proteiner før trening. Spis heller trege karbohydrater litt før du skal ut (via grønnsaker feks) for å få litt energi. Proteiner skal du spise etter du har trent, for å bygge opp kroppen igjen :)

Jeg trener som vanlig i ketose, og merker ikke stor forskjell. Er på spinning, pulsstep, jogger og trener styrke :)

Det skal nok gå fint! :)

lille-mor sa for siden:

'

Ja der ser du..eg har ikke peiling:)haha..
Takk for tips..

VSB sa for siden:

Ja, kjenner meg igjen. Aldri kunnet løpe, men begynte i høst36 år!

Ang proteiner så kan man finne ulike meninger. Bl. A. Fedon. Sier enten rett før trening eller innen en time etter trening. Ellers har jeg ooggaså lest de som mener dette er viintigst ved styrketrening.

shailene sa for siden:

Med mindre det er snakk om tung styrketrening, er nok det viktigste å få i seg nok proteiner totalt iløpet av dagen. 1,5 gram per kilo kroppsvekt er greit hvis du trener regelmessig, eller mer for de som driver med tung styrketrening. En times tid før trening kan du gjerne spise litt protein og karbo, og en dæsj kokosolje, det vil nok hjelpe litt på energien. Å spise litt etter trening kan også være lurt siden kroppen da er mer "mottakelig" for næring, men er det bare snakk om en halvtime med jogging/gåing er det jo ikke nødvendig.

Noen må ha mer karbohydrater for å greie å jogge o.l., mens andre fint greier å trene hardt på streng ketosediett, det må du nesten se an selv. Som regel blir det lettere etterhvert, når kroppen blir vant til å bruke ketoner som energi. Det kan være greit å ta treninga litt rolig i begynnelsen, og kanskje holde deg til turgåing.. Gir ikke noe fordel å kjøre kroppen så alt for hardt i starten, da tar det ofte lengre tid enn vanlig før den greier å ta seg inn igjen også.

BitTorres sa for siden:

Når man trener med vekter, for å øke styrke og volum, bør man opp på 2.6 gram (+-) pr kg kroppsvekt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.