< Tilbake til oversikten

Blodtrykk!!

#1

ayliah sa for siden:

i følge atkins vil jo det dårlige kolesterolet gå ned og det bra opp!Og blodtrykk vil gå ned!
Jeg har bl.trykks apparat hjemme så jeg følger med på blodtrykket jevnlig...det har bestandig ligget på 120-130 på 80....men de siste ukene har det ligget på javnt 95-100 på 70-75!Mitt har gått ned ned..og jeg vil jo tro det er på grunn av dette endrede kostholdet!!

Hva med dere andres blodtrykk...har det forbedret seg??Noen som følger med på helsen sin også...på andre områder også mener jeg??;)


#2

Skorpia sa for siden:

Der er jeg ekspert:-)

Nå var jo blodtrykket ditt ganske normalt fra før da, og det er naturlig at det går litt ned ved dette kostholdet,men du må spise vet du:-)
Tre dager nesten uten mat er ikke bra.

Så det finnes faktisk noen som ikke har godt av dette kostholdet,og det er de som er plaget med lavt blodtrykk på forhånd,men det er ganske uvanlig.

Nå har du jo blodtrykk som en ungjente:-).

Normalt blodtrykk regnes fra 130/85 eller mindre.
Selv ligger overtrykket(systolisk)mellom 110-130 nå.og undertrykket(diastolisk) mellom 70 og 80 nå og det er helt fint.
Men jeg må passe meg,etter forrige helg begynnte det å stige drastisk,og det er nok til at jeg får meg en trøkk i trynet, og da var det rett over på ren induksjon igjen:)
Jeg akter nemlig ikke å bruke medisiner mer,basta bom.

Hvor lavt et blodtrykk må bli før det regnes som lavt vet jeg ikke.
Overtrykket er noe avhengig av stress og viser ofte litt mer hos legen enn det gjør hjemme i fred og ro.
Kanskje jeg skal sjekke det litt nærmere?

Men i hvertfall ikke noe galt med blodtrykket ditt.
Dattern 12 målte sitt i dag for moro skyld og det lå på 100/70:-)


#3

Maz sa for siden:

Er ikke ekspert men som jeg har fått forståelsen av det skal blodtrykket være veldig lavt før det er farlig. Lavt blodtrykk er mere ubehagelig enn farlig (kan sikkert ha betydning som del av et sykdomsbilde)

I første svangerskap hadde jeg blodtrykk oppe i interessante 180/120 osv (når jeg ble syk) I siste svangerskap var jeg nede i halvparten av dette og jeg fikk masse aplaus.

For å snakke om lavt blodtrykk så tror jeg du skal ha overtrykk under 100 og undertrykk ned mot 50. Men selvsagt er grensen for ubehag individuelt.


#4

Skorpia sa for siden:

Ja det er riktig som MAZ sier lavt blodtrykk står det lite om,det eneste som er nevnt er den type lavt blodtrykk som vi alle kan merke hvis vi sitter bøyd f.eks og reiser oss fort opp. Da vil jo de fleste av oss merke svimmelhet.
Og ellers i akutte situasjoner,men det er en annen historie.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.