Mandler, sukrinmelis og stevia blandes/knuses godt i foodprosessoren og blandes så forsiktig med 4 stivpiskede eggehviter.
Has i smurd 24 cm form og stekes ved 190 grader i ca 25 minutt
funker det å gjøre det samme med bunnen til moccakaka di som med denne? bare dele den på midten når den har kjølnet? jeg har ikke kakefat som passer til en firkantet kake :p
Jeg har også hatt moccakaka på rundt fat; da stekte jeg den i langpanne, og skar av hjørnene og brukte de som lag nummer to, og plutselig passet den på et stort rundt fat :D
Jamen, jeg har ikke et STORT rundt fat :o Jeg har ønska meg kakefat i bursdagsgave, men fram til da så må jeg bruke de der platene til springformene mine :rolleyes: Eller et middagsfat :p
Hvis du skal steke moccabunnen i liten rund form, må du nok steke den lenger og sjekke når den er ferdig, men det skulle nok gå helt greitt.
Lykke til!
Kaka er så god at jeg kan ikke forstå at om bunnen blir stekt litt for mye/lite skulle dempe opplevelsen.
Ganske ny her, så lurer på hva 1 kn.odd stevia betyr, vet hva stevia her, men om det er vanlig stevia man skal bruke eller ikke forsto jeg ikke helt:) Vil heller spørre en gang for mye, enn en gang for lite. Har lyst å prøve meg på denne!
Jeg rører hele tiden, og lar akkurat de første boblene komme før jeg trekker det til sides.
Kremen blir ikke koagulert om man rører hele tiden og tar den til sides akkurat når den koker, iallefall ikke hos meg.
Nei du må ikke ha stevia, du kan erstatte det med f.eks sukrin, men det blir et helt annet mengdeforhold som jeg ikke orker å regne ut. Du kan få kjøpt stevia i hvert fall hos helsekostforhandlere, om det finnes i dagligbutikker avhenger av hva butikken tar inn og ikke. Canderel sin stevia(blanding) finnes i hvert fall på Rema, men den er en del utblandet så vidt jeg vet. Noen større kjeder som Meny selger sukrin og sukrinmelis.
Ja du kan bruke vanlig sukrin, men du må sannsynligvis ha mer enn det som står pga at melisen er tyngre og fiiiiinmalt. I tillegg bør du være nøye på at den løser seg opp i sausen. Om du ikke vil knaske sukrin da.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.