Er det stort sett bare kvinner som har pæreform/timeglassform?
Menn er da enter eple eller...?
Hva med de som hverken er eple, pære eller timeglass?
Og hva med meg, som da er epleform.. har jeg da mindre kvinnelige hormoner, eller? Føler man ser mer femi ut med runde hofter og slankt ansikt/flat mage, enn rundt ansikt, bollemage og flate hofter :( Kan jeg noen gang forandre fasong? Tror hele familien har det her.. Mamma er tynn, og har den forbanna magen likevel.. Små hofter, normale bryster og lita rumpe..
Har hørt det er lettere å slanke seg når man er epleform, montro om det kanskje er lettere å få markerte muskler også når man er det?
Og hvis noen som er timeglass legger på seg, blir dem da et stort timeglass eller blir dem pære? eple? :p
Er litt sånn jeg også, eller jeg blir det veldig om jeg er overvektig i alle fall. Og nei, det er ikke nødvendigvis lettere å slanke seg når man er eple, ettersom mange med den kroppsfasongen gjerne er mer insulinresistente. Å slanke seg med insulinresistens er litt som å kjøre bil med brekket på ... Det er jo de med mye bukfett som har den minst sunne fettfordelingen, og er mest utsatt for metabolske sykdommer med overvekt også, dessverre ... :o
Men det er jo hauger av forskjellige kroppsfasong-metaforer om man f.eks. ser på de klestipsene til Trinny og Susannah.
Ja det er jo farligst å ha stor livvidde :( Men jeg tror ikke jeg har problemer med å gå ned i vekt eller er insulinresistent, går fort og lett ned i vekt heldigvis..
Nei, det er nok ikke sånn at alle som har den kroppsfasongen nødvendigvis har det, men det er nok generelt mer typisk ... :o Jeg er superinsulinresistent, og må slite av hvert gram, selv etter jeg ble medisinert. Har brukt en god del år på knappe 25 kilo (som ikke er lite, altså, men lovlig lang tid å bruke. ;)). Men det å ha redusert midja fra 111 til drøyt 80 cm har hatt stor uttelling!
Jeg er nok bortskjemt, gikk ned 20 kg første 3 mndene jeg.. like forbanna så klarer jeg å sprekke, hehe ;) Selv om jeg føler meg fantastisk på lavkarbo og vet jeg går ned.. :)
Er vel kanskje litt sånn ... easy come, easy go?! Men deilig å vite at man har lett for å gå ned i vekt når man vet hva man skal gjøre, da! Er litt misunnelig på de som har det sånn, merker jeg. ;)
Jeg er visstnok en banan, i følge en sånn kalkulatorsak på nettet. Ganske så rett opp og ned. Nå er jeg jo jente, men det er kanskje det de fleste menn vil være?
Det har jeg! En jeg kjenner som er veganer og spiser MASSE soya har mer eller mindre noe som ligner en overvektig kvinnekropp, med både hofter, rumpe og pupper ... Bare dét alene er argument nok for meg å holde meg unna soyaprodukter ... :cool:
ja takk, det er noe dritt med de hormonene.. Har gått et år uten hormonprevensjon og føler meg fantastisk.. fikk jo svulster på leveren av hormonene i p-pillene jeg..
Jeg er kanskje blant de heldige, jeg legger helt jevnt på meg og går også veldig jevnt ned i vekt. Ergo beholder jeg timeglassfasongen uansett str.
Selv om jeg føler meg mer som månedsglass enn timesglass :p
Mine mistanker er bekreftet... jeg er en PÆRE!
Ikke at jeg legger så mye tid og krefter i det... men jeg tror da jeg kler meg deretter. Har gått fra å kle meg i løse tunikaer til overdeler med midje og utringning... siden lavkarbo naturligvis.
Der fins jo andre kalkulatoren og. Jeg søkte på "body shape calculator". Den første som kom opp fant ikke min form heller, men den har noen bugs i metriske versjonen.
Ikke sant :D
Ler litt når jeg går inn på størrelsesguider på nettbutikker. Har enda tilgode å finne en som lister opp en størrelse hvor puppene er større i omkrets enn hoftene :eek:
Jeg vakler mellom timeglass/topptung, jeg... DVS at på østrogen p-piller så er jeg topptung... uten ekstra østrogen er jeg timeglass. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.