< Tilbake til oversikten

Hva heter denne styrkeøvelsen?

Nordmørsloppa sa for siden:

Noen som hvet hva denne styrkeøvelsen heter?

Ligger på flat benk på ryggen, holder i en hantel med begge armene og fører den over hodet, og heøst litt forbi hodet...man bøyer ikke i albuen for å skape bevegelsen,
men i skuødrene,
Man har armene rett, med en liten bøy i albuen...utgangsstillig er over bryst, og føres med armene bakover til armene er paralellt med bakken..over hodet...skjønner??
Kjenner i allefall at jeg får kontakt med triceps og latsa i denne øvelsen...:)

Anyone?

nellie sa for siden:

Franskpress?

nellie sa for siden:

Klarer ikke se det for meg!:p

skjønner jeg ingenting...finner ikke den øvelsen noen plasser jeg
det var en fyr på frivektsavdelinga i går som tipsa meg om denne øvelsen ..jeg ba om tips til å trene bredde på rygg(lats) og da vista han meg denne her.

Ingen andre som veit hva øvelsen heter?

:)

nellie sa for siden:

Folk finner jo på selv:)

nellie sa for siden:

Jeg sendte ihvertfall en melding til min personlige PT/kjære og spurte:p Han er litt opptatt på møbelmesse, men håper han har tid til å gi et svar fort-fort. Det finnes jo noe som heter triceppress også, uten at jeg vet hvordan den utføres.

nellie sa for siden:

Hantel flies, sier han. Men det er jo feil. Ba han lese igjen:p

slik ser øvelsen ut...altså strake armer, med rotasjon kun i skuldrene. Ikke bøying av albuen slik som franskpress:)

nellie sa for siden:

Har du tegna sjøl?

nellie sa for siden:

Ja, jeg vet det.. derfor ba jeg han lese igjen.;)

nellie sa for siden:

Pullover:)

nellie sa for siden:

Neste gang er det sikkert greit å ta en tur innom fitnessbloggen isteden:p For en mindre utbroderende prosess, for å finne svaret.:lol:

:D hehe--.- jepp

takk for hjelpa:p

BitTorres sa for siden:

Det var ikke akkurat vanskelig å skjønne hvilken øvelse det var. Pullover var tanken som slo meg etter å ha lest beskrivelsen. At en PT får seg til å si hantel flies når du bruker 1 stk. hantel...

Borealis sa for siden:

Triceps? :confused:

Ja. triceps, bakside skuldre og latissimus dorsi. Kommer litt an på utførelsen, slipper jeg hantelen helt ut, mot gulvet og skal dra den opp igjen, bruker jeg triceps som stabiliserende muskel, skulder og lats som "dra" muskler :)
Ellers er det jo en veldig isolert øvelse som i hovedsak tar på latsa

Det aktiviserer rygg , nbryst og mage. ja. Men jeg kjenner det i triceps, latsa og bakside skulder. Det er nok litt individuelt hvor man har sine svakheter /styrker ut i fra hvor man kjenner det..også utførelsen av øvelsen selfølgelig :)
Kan også kjenne at det river litt i de rette magemusklene. Men kjenner ingenting i bryst og rygg, nei.

nellie sa for siden:

Du fikk kanskje ikke med deg at han hadde lest feil og at han sa pullover da jeg ba han lese igjen? Også sto det "min egen personlige PT/kjære." Han er nok bare min egen personlige trener.;) Alle kan ta feil vettu. Kanskje til og med du innimellom.

BitTorres sa for siden:

Når jeg tenker etter, så tok jeg nesten feil en gang, ja... :)

Bulldog sa for siden:

Det er sikkert noen som har svart før meg, men øvelsen som beskrives i første innlegg heter Pullover og er en super øvelse for hele overkroppen. I Riktig Gamle Dager ble den skrytt opp som "knebøy for overkroppen", og egentlig kunne man kommet godt fra det om man kun trente knebøy og pullovers.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.