< Tilbake til oversikten

Lurer du på hva som forårsaker ødem?

Festina lente sa for siden:

Veldig interessant lesning! Takk for link, Yrla :)

Etter hvert siger erkjennelsen inn over meg - stresset er min hovedfiende og det er den jeg må ta tak i først. Arbeidet med å finne ut HVORDAN gjenstår imidlertid fortsatt.... Men jeg nærmer meg, sakte men sikkert! :)

Fortsatt god helg!

Sanney sa for siden:

tja, det er en faktor som ikke nevnt.. sykdommen lymfeødem. enten pga manglende lymfer (fjernet pga kreft el lignende) eller skadd lymfesystem. jeg har sistnevnte.

ellers en bra artikkel :)

Yrla sa for siden:

bare hyggelig. Selv lagrer jeg vann når jeg har en halsbetennelse etc, det var det jeg lurte på og det fant jeg bekreftet i denne artikkelen. Interessant at kroppen trenger ekstra vann for å bekjempe virus/bakterier. Igår veide jeg 50 og idag 47,5!

Yrla sa for siden:

ja skikkelig sykdom er ikke regnet med i den, noen har jo nyresvikt og hvis man har proteinmangel(ved anorexia f.eks) kan man også få ødem. Ennå ikke sett en anorektiker full av vann men det skal forekomme i teorien.

smgj sa for siden:

Ødem er også vanlig ved lavt stoffskifte. Jeg ble kvitt MASSE vann ved å kutte ut mel og å bytte medisin...

Yrla sa for siden:

ja jeg ble også kvitt 2,5 kg vann den første 1,5 uka på lavkarbo ved å kutte ut frukt og nutrilettbar(sukker). rart det ikke var nevnt at karbohydrater binder vann. angående betennelse og vannansamling, så øker trening immunforsvaret men overtrening svekker det www.trening.no/treningstips/9113.o2.html
i det siste året har jeg ikke trent fordi jeg ble forkjøla og fikk influensa men siden jeg ikke trente bare fortsatte det å komme igjen og igjen. nå må jeg bare starte selv om jeg er småsyk, ifølge vedlagt artikkel bedrer det forsvaret
[url="http://www.trening.no/treningstips/9113.o2.html"][/url]

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.