Yrla sa for siden:
Jeg drikker ikke saft og juice, så hva slags mat kan jeg ha det i?
Yrla sa for siden:
Jeg drikker ikke saft og juice, så hva slags mat kan jeg ha det i?
Yonah sa for siden:
Bland det med vann og svelg ned... Mora mi har tatt askorbinsyre på denne måten i årevis. Surt, men du blir vandt til det. Ser ikke vitsen i å drive å blande ut i alt mulig rart. Synes du det blir for surt, kan noen dråper natreen hjelpe..
Jeg bruker 1g c vitamin brusetabletter fra sverige. Sure, men etter 15 år synes jeg det er forfriskende:D
Yrla sa for siden:
ja det kan få en smak av sursøtt godteri med natreen sikkert. Jeg kan ta det bart også men er redd det ødelegger tennene mine.alijutt8 sa for siden:
høres bra ut for meg vil komme tilbake snart og la ytterligere kommentarer
amritam sa for siden:
Legg det bakerst på tunga med ei teskje e.l. og skyll ned med vann.
Yrla sa for siden:
god ide, liker lettvinte løsninger. Hadde forsåvidt vært kuult å hatt det i bakst, men vet ikke om det ødelegger noe ved å ha en merkelig kjemisk virkning som jeg ikke kjenner til eller selv blir ødelagt av oppvarmingen.
Lillemy71 sa for siden:
Skyll munnen godt med rent vann etter at du har tatt det sure, det nøytraliserer syren. Det var ihvertfall det rådet jeg fikk av min tannlege. Drikk gjerne litt mer rent vann og vent helst en time før evt tannpuss. Tannpuss etter syreholdig mat/drikke er nemlig fyfy :D
shailene sa for siden:
Drikker du smoothier? Du kan jo ha i noe kokosmelk, fløte, etc. for å nøytralisere..
Yrla sa for siden:
nei, det er nettop det jeg ikke gjør. Bare te og kaffe(utenom vann), ikke særlig egnet:)Alynna sa for siden:
Jeg bruker sånne brusetabletter kjøpt billig i Sverige, de inneholder bare søtstoffer, ikke sukker :)
Hva med å ha litt i teen med søtning i?
Yrla sa for siden:
det vil jeg prøve. takk. jeg har en stor boks rent pulver uten søtstoff i som jeg vil bruke opp.TrillTrall sa for siden:
C-vitaminer tåler dårlig oppvarming så om poenget er å nyttiggjøre seg vitaminene er det nok en dårlig ide ja.
Yrla sa for siden:
ja det er jo klart. så i te var ikke så lurt da?Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.