< Tilbake til oversikten

Syk-mat?

Marella77 sa for siden:

Jeg har omgangssyken, og det eneste som frister å spise, er brød/loff. Spiser dere høykarbo mat mår dere er syke?

Newstart sa for siden:

Ja da spiser jeg et par tørre skiver. Det hjelper og jeg går ikke opp i vekt av den grunn :).

Rin sa for siden:

Jeg gjør ikke det, men det er fordi jeg ikke har lyst på det. Om jeg får i meg noe, kan det gjøre godt med feks salte nøtter. :cool: Men jeg synes man skal spise det man ønsker / får i seg når man er dårlig på den måten, altså. I alle fall holde seg hydrert og saltet!

shailene sa for siden:

Krydderte eller hjemmelaget kakao med masse fløte. Nøttesmør med tesjke hvis det er vondt å svelge. Mørk sjokolade. Frosne bær. Cottage cheese eller skyr med fløte og syltetøy. Hjemmelaget smoothie eller is. Kremete supper.

God bedring! :klem:

nellie sa for siden:

Det er de eneste gangene jeg får lov til å spise Grandiosa.:p Så er det tilbake på sunnhetsstien dagen derpå.

Marella77 sa for siden:

Tusen takk for svar. Det eneste jeg har lyst på, er loff med smør og salami. Eller banan. Men er redd for å falle utpå etterpå... Men må spise snart, er dehydrert.

Yrla sa for siden:

du kan vel bare bake lavkarboloff/brød, lefse, vafler,pletter etc? med kokosmel/mandelmel/soyamel/proteinpulver og egg?

Rin sa for siden:

Det er nok ikke bare-bare å sette i gang og bake når man er såpass sjaber i utgangspunktet. :cool:

Åssi sa for siden:

Men jeg ville holdt meg unna melkeprodukter og søte produkter dersom du er kvalm. :)

Marella77 sa for siden:

Orker ikke bake, orket ikke bevege meg... Men takk for tipset ;)

Mithila sa for siden:

Viss ein er slapp i fisken og har omgongsjuke, er det vel verken lurt eller berre enkelt å bake? Veit i alle fall at når eg er sjuk, er energinivået lik null, og lettvindte løysningar er ok då.

Ta deg ei eller to skiver du! :) God bedring!

Yrla sa for siden:

Huffda, såpass syk. Er det ingen her inne som bor nær deg og kan løpe bort med et lavkarbobrød?:) det er jo noe ok i butikken også noen kan kjøpe til deg?

kennygirl sa for siden:

Anbefaler å spise riskaker eller lignende - det er lettere for magen å fordøye.

Har akkurat vært syk selv og jeg spiste loff til å begynne med, men ble mye bedre i magen av riskaker...

...og GOD BEDRING :)

Marella77 sa for siden:

Jeg har satt en Big one pizza i ovnen. Satser på at jeg klarer å stramme inn i morra...

Rin sa for siden:

Det går nok fint, Marella! Sykedag er ikke hverdag - krysser fingrene for at ikke stivelsen gjør deg enda sykere. :)

Alynna sa for siden:

God bedring, Marella!

Jeg har spist cottage cheese med litt rørte bringebær m/søtning, eller litt skyr, eller gresk yoghurt med litt vaniljepulver og søtning. Fikk vel også i meg et par wienerpølser (uten brød/lompe), det er ikke det aller verste. Skjønner godt at det ikke er bare-bare å lage mat, nei :)

Dietta sa for siden:

Kos deg med pizzaen du - og riktig god bedring :klem:

Kanutten sa for siden:

Hvorfor er ikke du og diller for dattera vår? Det er DU som skal være der nå. Stakkars Marella....

Kanutten sa for siden:

Når jeg er kvalm og pusk spiser jeg jåggert med havregryn oppi.
God bedring! :klem:

Mariann S sa for siden:

God bedring til deg :)
Eg har hatt 'spysjuka' 2 gongar, og det einaste eg har fått i meg då er denne smoothien :)
Har ikkje hatt lyst på noke høgkarbo.

Dietta sa for siden:

Det har du helt rett i :ja: harveldigdårligsamvittighetnå
Marella, bare si fra hva og hvor du vil ha oppvartning - jeg kommer som et lyn :klem:

Tone-G sa for siden:

Coka cola (ikke light) og salte kjeks og kanskje bananer står gjerne på menyen her om jeg er dårlig på den måten.. Herremin, man skal da ikke bare tenke på slanking.. MAn slanker seg når man spyr og bæsjer også, så da går det vel opp i opp! :lol:

Gooood bedring!

Yrla sa for siden:

jeg har heldigvis alltid noen lavkarbokjeks liggende. når jeg har vært kvalm har jeg alltid klart å spise vanlig lavkarbomat likevel, sulten er såpass sterk at det går ned.

Marella77 sa for siden:

hehe, morsomme og søte dere! Og tusen takk for masse fine tips og god bedringsønsker. Det ble til at jeg spiste pizza, med cola light. Kjente at jeg fikk energi av det, og har ikke blitt mer syk av det så langt, og nå er det noen timer siden.

Jeg tenkte mens jeg tygde pizzaen: "Dette er mye bedre enn all lavkarbo-mat! Hvorfor kan jeg ikke bare spise dette for alltid??? hehe... " Og så kom jeg på hvordan jeg så ut da jeg spiste så mye av høykarbomat jeg ville, og da skjønte jeg det. Men syns det er kjipt!!! Savner Pizza, pasta og loff... Har prøvd å lage lavkarbo-pizza og pasta, men ingenting slår hvetemel og grovmel syns jeg...

Nå har jeg spist lavkarbo i 6 mnd, og dette var min andre utskeielse (eller tredje om man teller en stk bit "smil" sjokolade). Jeg spiste pizza også sist jeg skeiet ut... Så sånn sett er det ikke så farlig at jeg skeiet ut i dag. MEN jeg kjenner at suget er tilbake allerede!! Vil ha mer! Vil ha mer! Vil ha mer! Sier hodet mitt...

senka sa for siden:

Nå koste du deg skikkelig med pizza og nå må du ta deg sammen fra i morgen:p;)
Ønsker deg god bedring Marella:)

Marella77 sa for siden:

Tusen takk Senka! :=)

Newstart sa for siden:

Jammen spis pizza til du nesten spyr i dag da. Så skal jeg love deg at du har ikke lyst på det i morra. Kanskje det blir enklere å hente seg inn igjen?:D

Bønna200 sa for siden:

Jeg har spist rista loff og Grandiosa når jeg har vært syk. Det funker veldig bra. :)
Men for min del lengter jeg bare etter lavkarbomaten min etterpå, så det er jo greit. ;)

Masse god bedring videre! :suss:

Marella77 sa for siden:

Hei igjen dere!! Nå er det en ny dag, og i dag er formen bedre! Jeg orket ikke noe mat før nå, lunsjtid, men da spiste jeg lavkarbomat. dvs Nannas knekkebrød med kokt egg og smør. Kjenner det jobbes hardt i magen nå, men tror det skal gå bra.

Jeg spiste pizza og loff med banan i går, og det var veldig godt! mmmm (fikk litt hodepine etterpå, og har litt i dag også, men vet ikke om det skyldes maten eller omgangssyken...)

Jeg var i ketose før den maten, men kom ut av den etter maten. Gikk fra mørk lilla til helt beige. I dag er jeg i ketose igjen, mellom-mørk lilla. Og så gikk jeg ned 0,5 kg i natt. Men det kan jo være fordi jeg var syk i går.

Men konklusjonen min er: Er du syk, spis hva du vil, det går så bra om det kun er en dag!

Jeg er lettet, phu! NÅ er jeg back in business! :) TAKK for alle god bedrings ønsker!!! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.