Borealis sa for siden:
www.kostdoktorn.se/dreamfields-bluffpasta-testet/
Hm....blir nok mindre Atkinsbarer o.l. på meg heretter...:o
Borealis sa for siden:
Hm....blir nok mindre Atkinsbarer o.l. på meg heretter...:o
Qlio sa for siden:
Hater forskning.... eller hater jeg å bli lurt? Argh, jeg vil også ha noen lettvinte, gode løsninger!
shailene sa for siden:
Dette har jeg jo egentlig visst lenge.. Allikevel greide jeg å bestille meg 2 pakker Atkinsbarer... De må jo være bedre enn vanlig sjokolade, sant? Uff, må slutte å lure meg selv. :o
Ziltoidia sa for siden:
Gjelder det også Mama Lupe's Low Carb Tortillas? :( 3
gråtersegisøvn
Jaja, nå har vi jo en ny tortillaoppskrift her på forumet som ser ut til å bli en slager. : D
Thomasina sa for siden:
Tror nok at i Dreamfields ordet "protected carbs" er luringen.. det er noe annet enn å velge ikke å telle karbs fra sukkeralkoholen...
Sukkeralkoholen er å prøve ut hvordan det påvirker deg.... påvirker det deg, da er det bare å la det ligge, men mange kan spise det uten problemer!
For meg gir det litt problemer men mye mindre enn en vanlig sjokolade bar.. så er en fin nødløsning.
Det er rett og slett og lese etiketter på alt!
Tortillas gjør at jeg ikke går ned i vekt.. ikke opp heller... (som med vanlige tortillas..) så igjen, hvordan reagerer kroppen din på det??
shailene sa for siden:
Ang. sukkeralkoholenes opptak i tarmen.. Noe jeg har lest om dette, som forsåvidt virker litt logisk, er at du også kan anslå om du har stort eller lite opptak av dette ved å se hvor store bivirkninger du opplever. Det er jo sukkeralhokolene som ikke tas opp i kroppen som gir bivirkninger som luft og diare, så får du lite bivirkninger er du av de som har et høyt opptak av sukkeralkoholer.. Vet ikke om dette stemmer da. Hva tror dere? Å sjekke blodsukkeret gir sikkert mer pålitelige resultater da... :p
Qlio sa for siden:
Kom på at mannen har kjøpt inn apparat for blodsukkermåling.... jeg kan jo teste ut dette selv, ingen blodsukkerstigning burde være en god ting... eller?
Rin sa for siden:
Jeg har brukt blodsukkermåler etter inntak av atkinsbarer, og vet at jeg ikke får større stigning av dem enn av et vanlig måltid - men dette vil jo være individuelt forskjellig. Med fare for å gjenta meg selv; Det viktige er å lytte til egen kropp. :cool:
Kitt sa for siden:
Jeg opplever et hav av bivirkninger og INGEN blodsukkerstigning av så og si alle sukkeralkoholene!:eek:
Qlio sa for siden:
Hadde noen hørt lydene min kropp lager etter en Atkinsbar..... men det er jo så godt, kortvarig deilig lykke, som å tisse i buksa på vinter'n. :p
shailene sa for siden:
Man kan visst ikke vinne uansett med disse sukkeralkoholene.. :(
Fettman sa for siden:
Ah memories :D
Men jeg tror de søtningsstoffene er litt for å lure seg selv, for hvis jeg tror at noe er sunt og spise, samtidig som det smaker godt, så ryker det som er måtehold ut av vinduet for min del.
Må holde meg unna peanøtter og mørk sjokolade også, det blir liksom ikke bare en håndfull eller en rute, sluker hele posen. :rolleyes: Men det er nå meg da, kanskje det blir bedre etterhvert som man blir vant til kostholdet (?)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.