< Tilbake til oversikten

Hjelp !!!!! (haster)

Dietta sa for siden:

Holder på å bake denne bløtkaken til mannen som har bursdag i dag.

Var i byen og skulle kjøpe Bakepro, men kom hjem med Pofiber i stedet :realmad::realmad::realmad: (meg være stooooor idiot).

Hva kan jeg erstatte Bakepro med ?? sånn i krisens stund. Mikseren går, ovnen er varm og jeg rekker ikke ny tur til byen, og jeg er SUR :mad:

Dette finnes i skapet:

Pofiber
Eggehvitteproteinpulver (fra NOW, Iherb)
Kokosmel
Mandelmel (avfettet, som brukes i oppskriften)
Glutenmel (brukes også i oppskriften)
Peanutmel
Hasselnøttmel
Noe gammelt soyaproteinpulverm nøytral smak (redd det vil smake soya av kaka)
Mandler
Hasselnøtter

Rin sa for siden:

Bakepro er vel proteinpulver, så for å etterligne egenskapene best mulig ville jeg kanskje prøvd med en blanding av eggehviteprotein og noe annet? (Jeg aner ikke hvordan smaken er på eggehviteprotein, så jeg bare gjetter at feks noe nøttemel kan være greit å blande med... Bakepro synes jeg lukter og smaker litt søtt.)

langaard sa for siden:

Eggehviteprotein, smaker ingenting:)

Dietta sa for siden:

Takk for svar jenter :)
Utålmodig som jeg er (mikseren truet med å gå varm, og jeg har så dårlig tid i dag), så ble erstatningen Atkins bakemix.
Googlet til øyet ble sårt og vått, og på samme bloggen fant jeg en brødoppskrift med bakepro. Stod der at det kunne erstattes med bakemiks - og hva fant jeg ikke innerst i et skap gitt.
Det er i hvert fall protein (sikkert soya) i Atkins bakemiks, men jeg tok sjansen.
Ser bra ut i ovnen, så det blir spennende å smake da.
Hm... blir det helt katastrofe, får han få et ekstra nummer som plaster på såret ;)

langaard sa for siden:

Gratulerer så masse med dagen, Diettamannen:)
Tipper han blir fornøyd uansett om det blir kake eller d.....:D

Charlott sa for siden:

Kanskje tilogmed ekstra fornøyd uten kake? ;)

senka sa for siden:

Håper det går bra og at du lykkes med kaken.Ønsker dere en fin dag :)

Yrla sa for siden:

er det smak på soyamelet da? du kunne ha brukt alt fra den lista di unntatt det du kjøpte idag. en kombinasjon av flere typer melerstatning er godt.

Bønna200 sa for siden:

:ja:

Dietta sa for siden:

Takk for gratulasjoner og morsomme kommentarer jenter :lol:
Kaka står ferdig pyntet i kjøleskapet - og ser ikke så ille ut. Blir spennede å smake etterhvert.
Skal nok gi tilbakemelding på både smak - og om gubben ble fornøyd (- med både det ene og det andre :p)

Bønna200 sa for siden:

Du ble så stille at jeg trodde kaka var en total katastrofe. ;) :lol:

Kanutten sa for siden:

Det andre blir han garantert fornøyd med! :heia:

Dietta sa for siden:

Han ble i hvert fall fornøyd med kaka :Dn Den ble skikkelig god, så denne skal bakes flere ganger.
Så var det bare resten igjen da :p

Kanutten sa for siden:

Smør litt krem hist og her så blir det bra. Tine krem, IKKE apotekets. :p

Dietta sa for siden:

:lol: Krem er tingen - og det beste han vet ;) Kanksje toppet med et strategisk plasert jordbær :eek:

Kanutten sa for siden:

:lol:Høres lurt ut! :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.