< Tilbake til oversikten

Svinekjøtt uheldig?

lillekri sa for siden:

Svinekjøtt kan gjøre at blod klumper seg ifølge denne: www.westonaprice.org/food-features/how-does-pork-prepared-in-various-ways-affect-the-blood

En annen historie som tyder på samme: blogs.discovermagazine.com/discoblog/2012/01/27/nasal-tampon-made-of-cured-pork-is-a-great-cure-for-nosebleeds/

Dr. Rosedale sa at han unngår Svin pga at kan forstyrre immunsystemet, da jeg spurte ham hva han har imot svin. Han ga ingen referanser i sitt svar, men han pleier basere alt han sier på forskning.

Artikler om andre mulige problemer med svin (virus, lever-svikt, kreft etc etc..):
perfecthealthdiet.com/?p=5569
perfecthealthdiet.com/?p=5624
perfecthealthdiet.com/?p=5650

Noen som har hørt om noe av dette?

Har byttet ut salami med fårepølse uten svin, inntil videre.

Chamomilla sa for siden:

Takk for linker. Skal lese de etterhvert. Jeg synes svinekjøtt er tungt fordøyelig og spiser det ikke til daglig. Men av og til i form av pølser eller i form av bacon. Ikke helt lett å unngå om man vil kose seg med egg og bacon. Pølser når man er del av en småbarnsfamilie... og mannen tyr til pølsemiddager om det er han som lager "middag"..

nellie sa for siden:

Det er mye voldsom info der ute.. Jeg har det litt i bakhodet og spiser svin sjeldent. Men innimellom får jeg så cravings på akkurat det. Aner ikke hvorfor, men må bare ha det da.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.