< Tilbake til oversikten

Grateng med rettich

Dilly sa for siden:

Rettichgrateng ser jo godt ut da.. alternativ til fløtegratinerte poteter/sellerirot/blomkål. Må prøves en gang i helga.

LCHF gratäng med rättika - Recept
1 st Rättika
½ purjolök
Ca 5-6 dl grädde
Ost
Salt, peppar

Utförande:
Smörj en form. Skiva rättikan och purjolöken och blanda det med salt och peppar och lägg det i formen.
Häll på grädden så det täcker det mesta och ställ sedan in formen i ugnen på ~200 grader i ~30 minuter.
Ta sedan ut gratängen och lägg på osten och ställ in den i ugnen igen tills osten är gyllenbrun.

Håll koll på gratängen för jag är inte så säker på tiden den ska vara inne i ugnen.

Rettich

Nå lette jeg ikke ordentlig i oppskriftsforumet før jeg laget ny tråd, så det kan jo ligge her fra før. Håper noen flytter innlegget til rett plass eller stryker det i så fall :)

Rin sa for siden:

Noen kommer til å komme og be deg om å lime inn hele oppskriften, ikke bare linken. :)

Men det ser veldig spennende ut, jeg har sett oppskrift på rettich-coleslaw også. Må prøve!

Dilly sa for siden:

Hi hi :) Jeg er jo et surrehue, men nå limte jeg inn oppskriften :) Godt at du oppdaget mangelen.

Mmm... rettich-coleslaw er sikkert også deilig.
Jeg er veldig glad i sellerirot, og kan spise det hver dag, men da klager mannen. Han vil gjerne slippe det en dag i blant.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.