Jeg håper denne boka kommer på norsk ganske så snart, selv om jeg må innrømme at jeg sitter å vurderer å bare bestille den på svensk. Blir nok sikkert en del billigere :D
Har lyst til å effektivisere treningen min enda mer selv om jeg merker at jeg er blitt ganske så sterk bare på de siste 2-3 mnd - all cred til min fantastiske PT for det :)
Ja dersom man er interessert i trening og vil optimere resultatene ( på et mosjonistnivå for min del altså) kan denne være bra tror jeg. Alt for mye treningslitteratur som er skrevet som om vi alle er atleter og topptrente, denne virker litt mer fornuftig. Håper Forlaget LilleMåne tar den inn :)
Så lenge? Hm, enten må jeg glemme den bort og komme på den om et år igjen, eller så må jeg omstille hodet mitt til svensk-modus. Bodde halveis sammen me en svenske i nesten et år, så det burde jo være mulig..
Jeg er i svensk-modus for jeg trenger litt fornuftig input på treninga mi nå. Ha bestilt boka, kosta jo nesten like mye i frakt jo :eek: Skal nok klare å knot emeg igjennom den for jeg orker ikke å vente et år.
He he he du var jo ikke vanskelig å "overtale" :D får bare håpe at vi alle får utbytte av den da. Jeg var nemlig ikke helt fornøyd med Bjørn Ferry sin bok for jeg syntes ikke den rettet seg nok mot den jevne "mosjonist". Jeg driver ikke med konkurranse og er derfor ikke interessert i oppkarbing, vil drive optimal trening på lite kh.
Gleder meg til boka kommer og håper den svarer til forventingene :)
Det skal sies at jeg etter å ha blit tipset i denne tråden først så et intervju med forfatteren Jonas Bergqvist om boka og deretter snublet over et times foredrag av han om samme tema. Så er ganske sikker på at jeg komme til å ha utbytte av den :)
Jeg er IKKE glad i å lese svensk - har fortsatt ekle minner om en bok i materialadministrasjon som var på svensk - en gang i studietiden for tjue år siden, minst... huff gammal ja... :o :lol:
Takk for svar. Jeg har lest de første sidene på internett, og syntes det var bra, men ikke så mye nytt. Kanskje jeg blar litt i en bokhandel før jeg eventuelt kjøper, da.
Sjekka om det var mulig å få boka sendt til Kindle fra Amazon , de har en del svenske bøker,men fant den ikke.Blir papir utgave på meg,går sikkert bra med svensk bare jeg kommer igang å lese.Ønsker dere alle en god uke.
Tror nok denne boken stort sett er rettet mot mosjonister, det virker sånn på Jonas. Det er jo han som holder kurs for å utdanne LCHF kursledere, og han er nok mer interessert i "medelsvensson" eller Ola Nordmann om du vil, enn superduperstjernene. De har jo som oftest egne ernæringsfysiologer og alt det som hører med, de folka der.
Takk for svar! Håper boka kommer på norsk etterhvert. Å lese svensk er ikke noe jeg gjør sånn fullstendig frivillig. :o
Ikke nødvendigvis noen fordel med egne ernæringsfysiologer...
Har forresten lest litt i Treningssuksess med lavkarbo og en annen amerikansk bok som jeg ikke husker navnet på - lånte den ut til en friidrettsutøver... men sånn i full fart så ser det ut til at det er mest erfaring med lavkarbo i forhold til utholdenhetsidretter/lengre løp. Tror kanskje ikke en friidrettsutøver som løper f.eks. 800 meter finner så mange eksempler eller konkrete råd til hvordan gå frem for å bedre resultatene sine gjennom kosthold. Håper jeg tar feil. Har som sagt bare skummet litt og ikke fått lest skikkelig i noen av bøkene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.