shailene sa for siden:
Min lavkarbo-versjon av Oreo Dream! Må ærlig si det er så lenge siden jeg har smakt Oreo-kake at jeg ikke kan påstå denne smaker likt - den er vel heller ganske løst inspirert av de deilige Oreo-kakene til Dolly og Peppes, selv om den ikke inneholder kjeks.
Browniebunnen:
120 g usaltet smør
1 dl kremfløte
3 egg
1 ts instantkaffe rørt ut i 1 ss vann
2 dl Natreenpulver
35 g bakekakao
40 g kokosmel
1.5 ts fiberhusk
1 ts bakepulver
Sjokoladefyllet:
65 g usaltet smør
50 g 70% sjokolade
65 g kremfløte
3 ss Natreenpulver
Vaniljekremen:
1,5 dl kremfløte
125 g Philadelphia + 3 ss fløte
3 ss Natreenpulver
0.5 ts vaniljepulver
30 g hakket sjokolade
Slik lager du bunnen:
Still ovnen på 175 grader. Smelt smøret i microen, og bland sammen med fløten, så eggene og kaffen. Bland sammen med det tørre til en jevn røre. Hell i en liten smurt springform, og stek i 20 minutter. Fjern kanten på formen og avkjøl i kjøleskapet.
Slik lager du sjokoladefyllet:
Smelt smøret i microen til det bobler skikkelig, brekk sjokoladen opp i små biter og smelt den i smøret. Rør til en jevn sjokoladesaus, og bland med fløten og Natreen. Når kaken er noenlunde avkjølt setter du kanten på formen på plass og smører på sjokoladefyllet. Sett i kjøleskapet til avkjøling igjen.
Slik lager du vaniljekremen:
Pisk Philadelphiaen sammen med 3 ss fløte, Natreen og vanilje til en myk krem. Stivpisk fløten og finhakk sjokoladen. Vend Philadelphiaen og sjokoladen forsiktig sammen med den piskede fløten. Smøres på kaka når sjokoladefyllet har stivnet. Kaken bør oppbevares i kjøleskapet og spises kald.
[img]http://forum.lavkarbo.no/attachment.php?attachmentid=10189&d=1333756388[/img]