yoga sa for siden:
Jeg er på leten etter en oppskrift på smoothie uten melk og nøtter/mandler, være det seg en god smoothie som kan brukes som frokost eller kveld eller en frisk smoothie som bare kan nytes.
Takker for alle innspill! :)
yoga sa for siden:
Jeg er på leten etter en oppskrift på smoothie uten melk og nøtter/mandler, være det seg en god smoothie som kan brukes som frokost eller kveld eller en frisk smoothie som bare kan nytes.
Takker for alle innspill! :)
Åssi sa for siden:
høres jo ut som om avocado og bringebærsmoothie er noe for deg :)
yoga sa for siden:
Nam, det hørtes godt ut! :) Hvordan lager du den?
Ziltoidia sa for siden:
Postet det akkuratt i en annen tråd, men kan jo alltids poste den her og. Lager den hver morgen. 400-500 kalorier (så en god mettende frokost), på 5-6 karber.
1 avokado
50ml fløte
2 egg
100g frosne bringebær
Jeg prøver alltid å ta de minste eggene for å få det litt tykkere :3
yoga sa for siden:
Takk for oppskrift. Det høres kjempegodt ut, men det var denne fløten da. Jeg forestiller meg at det ikke smaker like godt med soyafløte...?
Åssi sa for siden:
kokosmelk! eller eggehvitter
Kitsu sa for siden:
Kokosmelk funker sikkert flott, selv om det gir litt smak.
yoga sa for siden:
Kokosmelk, ja, det var lurt! Åh, det tror jeg kan bli godt; jeg er utrolig glad i alt som har med kokos å gjøre! Takk! :)
Ziltoidia sa for siden:
Kokosmelk fungerer kjempebra! Brukte det forrige uke. :D Namnam!
Imp sa for siden:
Jeg skriver også under på at kokosmelk fungerer veldig bra i smoothie! :)
shailene sa for siden:
Soyamelk fungerer også veldig bra, særlig sammen med litt kokosmelk eller fløte. Har veldig lite karbo (<1g) og mye protein, og gir ikke smak så lenge du har i en del bær eller kakao.
Livsglede sa for siden:
Soyamelk med vanilje er nydelig i smoothie, jeg bruker det daglig:p
Så det funker supert det.
shailene sa for siden:
Viktig å huske å sjekke innholdsfortegnelsen på soyamelka da, de fleste er tilsatt mye sukker! Men tror alle merker har en naturell/usøtet versjon med tilnærmet 0 karbo, mulig det varierer litt :)
yoga sa for siden:
I dag forsøkte jeg meg på avocado- og bringebærsmoothie. Nam! :) Det fungerte veldig bra med kokosmelk. Det satt den lille ekstra kokostouchen på smaken.
Men blenderen min klarte ikke å knuse de fryste bringebærene særlig bra! Tips?
shailene sa for siden:
Kjøp en bedre blender? :o
De billigste er ofte ubrukelig til å knuse is og fryst mat, hadde en blender hvor bladene rett og slett knakk og bøyde seg da jeg prøvde å knuse frosne bær med den.. Ofte står det på eska eller i produktbeskrivelsen om produsenten garaterer at den kan knuse is o.l. Eller så kan du jo la bærene tine litt først, da går det jo lettere.
Ziltoidia sa for siden:
Min mini chopper får ikke med seg bærene overhodet, så jeg bruker faktisk håndmikser, og blander det hele i et litermål (da kan jeg dekke med hånden om det skulle sprute). Gjør det i denne rekkefølgen:
Avokado + fløte + egg > bland (så blir avokadoen jevnt fordelt)
Yonah sa for siden:
Det er veldig godt med kokosmelk i ja. Bruker man den fete blir det ofte nok fett fra kokosmelka.
Min favoritt er:
2dl kokosmelk
2 egg
50-100g frosne bringebær
Evt søtning, jeg tar ofte et par dråper stevia
Kjør sammen med stavmikser. Trenger man mere fett kan man ha i kaldpresset olje.
yoga sa for siden:
Å kjøpe en ny blender er nok ikke en dum idé. Jeg fikk den vi har nå i gave for noen år siden, så jeg har ikke gjort så mye research på blendere eller på hva definisjonen av en bra blender er. :)
Takk for tips, Ziltoidia og Imse. Neste gang skal jeg prøve uten avocado.
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.