Med inspirasjon i denne oppskriften laget jeg en veldig forenkla verson uten alle rare ingredienser.
[color=#000000][/color]
100g kokosfett
3-4 dråper stevia med vaniljesmak
2 måleskjeer (60g) proteinpulver med vanilje
3 ts lakrisrotpulver
[color=#000000][/color]
Smelt fettet og tilsett stevia, proteinpulver med vanilje og lakrisrotpulver.
[color=#000000][/color]
Has i en liten brødform med bakepapir eller en annen type form og settes til avkjøling. Del i passelige biter og nyt.
[color=#000000][/color]
Mye av lakrisrotpulveret samlet seg i bunnen av forma, så neste gang vil jeg nok røre litt underveis for å få fordelt det bedre.
Tusen takk :blomster:
Kanskje man kan bruke det sammen med anispulver i vodka, for å lage shots etc. La det stå lenge og kose seg, og så kose seg med shoten etterpå ;)
Har som sagt lakrisrotpulver så lenge jeg lever, så lakrisshot må testes ut! Kanskje du påtar deg oppgaven med å teste deg fram til en vellykket blanding? ;)
Det skal du ikke se bort ifra.
Mannen forlanger å få pc'n nå, men når hsn sovner i stolen (og det gjør han bestandig), tar jeg den tilbake og legger inn en bestilling på Iherb.
Har de anispulver der også forrsten ?
Søte nok for meg, men har sett i oppskriftene dine at du nok foretrekker søtere smak enn det jeg gjør ;) Basisen kan helt sikkert tilsettes annen type søtstoff og smakes til.
Jeg er veldig nysgjerrig på kombinasjonen proteinpulver og kokosfett, hva likner konsistensen mest på? Blander det seg ordentlig og blir litt sånn "chewy"? Dette er litt uutforsket terreng for meg, men jeg ser jo at mange helseblogger har laget godis av slikt.
Målet var å få dem seige, det ble de ikke, ikke helt hvertfall. Har ingen god beskrivelse av konsistensen altså, de er faste som kokosfettet, men likevel litt løse og en anelse seige.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.