Bland sammen alle ingrediensene til bunnen. Ha over i en smurt form. Stekes ved 180 grader i 10 - 15 minutter. Avkjøl.
Oppskrift Ostekrem
6 plater gelatin
ca 2 dl varmt vann
skall av 1 sitron
saften av 1 sitron
2 - 3 ss sukrinmelis
2 pk Tine kremost naturell
1 boks seterrømme
3 dl kremfløte
5 - 6 ss sukrinmelis
1 ts vaniljeekstrakt Bløtlegg gelatinplatene i kaldt vann i noen minutter, til de er myke. Kok opp vannet. Klem vannet ut av gelatinplatene, og rør dem ut i det varme vannet.
Rør inn sitronsaft, sitronskall og sukrinmelis.
Du har nå laget en sitrongele.
La geleen avkjøles, mens du lager ostemassen.
Rør sammen rømme, kremost, vaniljeekstrakt og sukrinmelis med en håndvisp eller blender, til du har en jevn og klumpefri masse.
Visp kremfløten i en egen bolle, og bland den inn i osteblandingen.
Hell den avkjølte sitrongeleen i osteblandingen i en tynn stråle, og bland den forsiktig, men godt inn.
Smak til massen med mer evt mer sukrin eller sitronsaft.
Nå står denne til avkjøling :) Har laget den kun med stevia, og syns jeg fikk den greit til.. Men, neste gang skal jeg bruke mandarin/appelsin osten istede for den naturelle :ja:
Neida, absolutt ikke. Og kake står ikke på menyen så ofte, så det er ikke noe å bry seg om. Men - hadde det vært tilnærmet null karber, hadde den osten vært kveldskos hver dag tror jeg ;)
Da står denne til avkjøling. Laget med vanlig smøreost, ikke kremost. Røra smakte veldig godt da, så spent på ferdig kake! Veldig spent på bunnen, for vanligvis lager jeg slik med hakkede nøtter og smeltet smør.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.