Denne har jeg klart å finne fram til på restemat. Med litt justeringer er den blitt FANTASTISK! Også er den kjempenkel å lage og smaker skikkelig indisk. :)
Her må det justeres etter smak, men her er det jeg bruker:
1 pk kyllingkjøttedeig
1 hakket løk
1/3 hakket purre
4 fedd hvitløk
2-3 hakket fersk chili
2 bokser hakket tomater
1 ss tomatpure (kan fint sløyfes)
1 liter vann
2 hønsebuljong
3 ss garam masala krydder
1 potte koriander
Hakk opp grønnsaker og surr mørt i olje eller smør. Ha oppi kjøttdeig og surr dette sammen. Ha i tomatene og vann, buljong.
Kok ca 15 minutter. Ha oppi korianderen og trekk i to minutter.
Veldig godt med en ss creme fraishe i hver tallerken. :)
Sånne lettlagede og billige supper etter man tager-hva-man-haver-prinsippet er genialt i min mening.
Jeg har laget noe liknende før med meksikanske kryddere og det anbefales også, for en forandring :) Jeg brukte også koriander, og en liten neve revet cheddar på toppen :)
Skal definitivt lage denne, det minner også litt om linsesuppa jeg laget før :)
Ja, den er både billig og enkel og kan sikkert varies i det uendelige med forskjellige krydder. Jeg har også laget den med tacokrydder, men dette er favoritten. :D
Også synes jeg koriander setter en utrolig god smak på det meste.
Laget denne på mandag, men brukte en pose Spicy Taco fra iherb. Den suppa blei HOT, gitt.... Det er så en kjenner det i hårrøttene.
Så neste gang med denne krydderblandingen: Ikke chili! :p
Den var helt nydelig. Diettamannen var også overbegeistret, og jammen kom ikke en nevø innom og spiste mer enn oss 2 tilsammen :eek:
Denne kommer på bordet igjen veldig snart :D
Denne hadde jeg helt glemt. :eek: Men i dag blir det denne suppa i tacoversjon til middag. :sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.