< Tilbake til oversikten

Tacosalat

#1

HP sa for siden:

Snadder godt måltid som du kan brenne av hele salaten din på! :p

Salat:

  • Finn frem en liten bolle

  • Riv isbergslat i biter

  • Riv spinatblader i biter

  • Riv ruccola i biter

  • Hakk paprika og ha i

  • Salaten er ferdig når den fyller 5 dl ;)
    Tips til variasjon:

  • Press sitron over

  • Ha løk i

  • Avocado

  • Revet ost

  • Hvitløksrømme
    Topping:

  • Stek kjøttdeig i smør (jeg brukte 130g)

  • Ha på tacokrydder - jeg bruker Hindu sin på glass (uten sukker og andre suspekte saker...)

  • Legg oppå salaten, og hell olje over - jeg brukte Udo's Choice
    Så er det bare å begynne å spise! Blander seg helt perfekt! :)

Et snadder godt måltid!

Kan brukes som jobbmat, bare varm kjøttdeigen i en micro - alle dine kolleger kommer til å synes du er så sunn siden du er så flink å spise grønnsaker! :D

[center];) En salat du blir lykkelig av å spise ;)[/center]


#2

MHM sa for siden:

Nam - hørtes kjempegodt ut. :D Tacosalat med rømme og sterk saus var det eneste jeg orket spise når jeg var gravid og kvalm. Så det er en bra oppskrift dersom man strever med appetitten. Og grønnsaker blir det bra med, som du påpeker HP.


#3

Iset sa for siden:

jippi nå har jeg funnet middagen i morgen :D (og da er jeg ferdig med 14 dagers intro og:) skal ha klipapp til frokost i morgen!


#4

MHM sa for siden:

Har du prøvd disse soyapannekakene som tortillas-lefse enda HP? Har lett lenge etter et alternativ til kjøpte tortillas, for de kjøpte er foruten karbosser, fulle av TRANSFETT. Og vi spiser vel ikke transfett, gjør vi vel? :o
Så jeg takker for alle oppskrifter som legges ut som egne tråder under Forumets "Oppskrifter". Gjør det enklere å finne tilbake. :)


#5

Iset sa for siden:

jeg har:) de er veldig eggete på smak, smaker rett og slett omelett. men de er helt ok:)


#6

MHM sa for siden:

Jeg formulerte meg litt klønete... :rolleyes: Jeg takket for de oppskriftene som allerede ligge rute (inkludert soyapannekakene), og håper også i framtiden at folk er flinke til å legge ut oppskriftene der de er lett å finne... :)


#7

HP sa for siden:

Er lenge siden jeg smakte dem, spiste dem med stevia, jorbær og fløte. Snadder! Ikke så mye eggesmak da... men ikke prøvd usøtet da, kan sikkert ha noe krydder i dem, hvitløk for eksempel?

Kunne du ikke spurt i den tråden da? :p


#8

MHM sa for siden:

Nei-nei, nå må vi holde tunga rett i munnen :p og trådene fra hverandre ;)
Nå diskuterer vi taco, HP.....


#9

HP sa for siden:

:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.