< Tilbake til oversikten

Oppgitt

Froskeprinsessen sa for siden:

Begynte i begynnelsen av mars, følger oppskrifter i ketolyseboka og har nå veid alt jeg har spis og ligger under 15 karber per dag, i morgen er det 1 april og , vekta står bom stille, og hvor mye fett skal en egentlig ha i seg? finnes det noen regel for det? jeg begynner å miste motet, og blir jo heller rasende når jeg ser folk går ned 4 kilo i uka, hadde jeg bare gått ned litt hadde det vært ok, men det her ikke gøy.

legger til at jeg er i ketose, har hatt stål ånden og hodepine

nellie sa for siden:

Skriv inn noen dagsmenyer, så er det litt lettere å rettlede deg.:)

Charlott sa for siden:

Har du lagt inn det du spiser på feks diett.no? Så du vet sånn ca næringsfordeling?

Hva er en typisk dagsmeny? trener du? Har du reell overvekt?

Fortell, fortell, jo mer info jo lettere vil det være å komme med tips og råd :) :klem:

nellie sa for siden:

Og ikke minst.. vekt og høyde?

174 høy 90 kilo
en typisk dag , kan se slik ut
Egg & Bacon til frokost
1/2 avocado med reker i majones til lunsj,
kylling fileet , broccoli og fløte saus, med litt sjampinjong.
Lagde mousaka her forleden, den spiste jeg til alle måltider i 2 dager, fordi det ble så mye.
den består av 400gram kjøtt,
2 auberginer som stekes i skiver i olje,
2 ss tomatpure,
1 løk
2 egg
150gr ost
1 dl majo
og en liten knert hvitløk
jeg følger menyene fra ketolyse boka , men har også brukt den boka du får kjøpt fra menybutikken, mye godt der, og vi har fulgt ukesmenyene, jeg begriper ikke hvorfor det ike virker, for jeg spiser meg ikke stappmett, prøvde også å redusere porsjonene litt, men når jeg ser hva andre dytter i seg her er jo det jeg spiser ikke mye i det hele tatt. Det går mye i kylling, noen ganger surrer jeg bacon rundt og putter litt brie inni, og lar den stå i ovnen, har broccoli til middagen bestandig, og spiser grønt til hvert måltid

næringsfordeling? Det har ikke jeg ofret en tanke, jeg følger bare oppskriftene jeg... trodde det skulle være greit nok

og gå rpå mølla 30 min daglig i full fart

shailene sa for siden:

Dersom du veier 90 kilo og ligger på 15 g karbo daglig, skal du ha ca. 130 gram fett, hvis du følger regelen om 1 g protein per kilo kroppsvekt. Du vil da ligge på ca. 1600 kalorier daglig. Før inn hva du spiser daglig på diett.no over noen dager, og sjekk at dette stemmer overens.

shailene sa for siden:

PS.. For å regne ut hvor mye fett du skal ha i deg, regner du først ut hvor mange kalorier du får i deg gjennom protein og karbo. Ideellt sett skal du ha i deg 1 gram karbo per kilo kroppsvekt (men opptil 1,5 g er OK hvis du syns det er vanskelig å begrense). 1 gram protein og karbo gir 4 kalorier, 1 gram fett gir 9 kalorier. Du får da i deg ca. 420 kalorier karbo og protein. Daglig trenger du minst 1600 kalorier.

Regnestykket blir da:
90+15*4=420
1600-420=1180
1180/9=130

shailene sa for siden:

En ting til... Ketolyse og andre ketosedietter "funker" ikke så bra for alle, vet ikke om dette er noe ketolyseboka går inn på. For noen kan det altså være en fordel å ligge litt høyere på karbo og lavere på fettet. Hvis du vet du spiser "riktig", og vekta ikke rikker seg kan jo det være noe å tenke på.

Yrla sa for siden:

har du lest boka om ketolyse?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.