Tessa84 sa for siden:
Og hvor "stort" er hvert delmål? (hvor mange kilo, og hvor mange kilo skal du ned?)
Jeg har første delmål på 70 kilo. Det er 3 kilo til. Begynte på 76 kilo.
Tessa84 sa for siden:
Og hvor "stort" er hvert delmål? (hvor mange kilo, og hvor mange kilo skal du ned?)
Jeg har første delmål på 70 kilo. Det er 3 kilo til. Begynte på 76 kilo.
Dietta sa for siden:
Nei, jeg belønner ikke meg selv etter oppnådd delmål :o Har liksom mer fokus på sluttresultatet, og de belønningene som kommer da:
Nye klær fordi alle de gamle er for store, bedre helse, kunne spise det som i dag oppleves som partystoppere (frø, nøtter, kunstig søtning etc) osv.
Men så kommer det an på hva du mener med belønning da ?
Noen belønner seg med en skikkelig høykarboutskeielse, andre med nytt klesplagg, nye sko, noen med spa o.l.
Det ha hendt på min vei nedover at jeg må ha et nytt plagg pga en eller annen anledning, og da kjøper jeg det. Dette kan selvfølgelig sees på som belønning, men for meg er det mer en nødvendighet.
Belønning av utskeielse på høykabo ville jeg aldri gjøre, for meg ville det være en sprekk og ikke en belønning. Vil ikke meg selv så vondt at jeg med vilje spiser høykarbo med de plagene jeg får da. Skulle jeg tryne i sjokoladeskåla eller raide Statoil for nybakte boller, er det definitvt en sprekk :eek: vil ikke, vil ikke, vil ikke ;)
Tessa84 sa for siden:
Nå er det helt ute av tema, men jeg er jo ganske ny på dette. Er det virkelig "FY" å spise nøtter og frø i starten? Og hva med sukrin? Jeg er en skikkelig søtmums og bruker noe sukrin på diverse. Men jeg har fremdeles gått ned mer enn jeg hadde forventet.
Charlott sa for siden:
For de fleste av oss er det ikke "FY", men det er noen som opplever større søtsug ved bruk av kunstig søtning og at nøtter, frø stopper vektnedgangen.
smgj sa for siden:
Vi er individuelle .... og kroppen reagerer også forskjellig i ulike faser "underveis".
De fleste som har 10+ kg for mye opplever at de første kiloene går relativt lett. De som er nærmere målet kan være vanskeligere og kreve større finjustering av maten for å slippe.
Om du går greit ned på det kostholdet du har i dag så fortsett sånn. :) Kom heller tilbake om det begynner å butte. ;)
Dietta sa for siden:
Slapp av :D Det er noen av oss som får vektstagnasjon av å spise frø, nøtter og kunstig søtning. Jeg er dessverre en av de, så jeg må la det ligge til jeg skal over på vedlikehold. Jeg legger ikke på meg av det (i normale mengder), men så lenge vekta skal nedover, må jeg ligge unna.
Var ikke meningen å skremme deg Spise som før - og kos deg :)
Photobscura sa for siden:
Jeg har i grunn ikke råd til å belønne meg selv, men det hender jeg hopper opp og ned og klapper i hendene! :D
timich sa for siden:
Belønner meg selv med litt nye klær innimellom, men prøver å ikke la det bli for mye - det er jo så lett å "ta av" når man endelig kommer inn i mindre størrelser, men samtidig så vet jeg at også disse blir for store om noen måneder...:o
senka sa for siden:
Smilte da jeg leste det Photo:) Egentlig er det,den første reaksjon hos meg også,og den er Cool,den er best :DBare at den kommer oftere;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.