< Tilbake til oversikten

Stinn i magen?

Åssi sa for siden:

Jeg har siden jeg startet med lavkarbo i julen, følt meg generelt stinn i magen. Nederste del av magen buler mer ut enn tidligere, og i profil ser den ikke like "flat" ut.
Når jeg presser på magen er det også litt vondt. Noen som har opplevd det samme? som om det konstant er fullt i tarmen liksom?

shailene sa for siden:

Spiser du lite fiber, eller mer enn tidligere? Lite fett? Får du i deg lite væske? Alt dette kan gi treg fordøyelse som da gjør magen hard og bulende nederst.. Særlig hvis du plutselig spiser mye mer eller mindre fiber og frø enn tidligere, kan fordøyelsen bli treg. Viktig å trappe gradvis opp på kli- og frøspisinga, har jeg selv erfart.. :eek:

smgj sa for siden:

Spiser du godt med grønnsaker? Når man kutter kornfiber er det greit å fylle etter med grønnsaksfiber ...

Åssi sa for siden:

ja, jeg spiser vel like mye frø som tidligere, spiste både lavkarbo-knekkebrød og -brød før jeg startet ordentlig med lavkarbo. Og mye grønnsaker ja :)

Jeg tygger mye tyggis, tror dere maltitol kan ha noe med det å gjøre?

smgj sa for siden:

Aner ikke om maltiol kan virke slik. Det er et stoff med veldig personlige virkninger i ulike kropper... Jeg blir Hindenburg av maltiol...

Om du klarer å la være noen dager vil du vel finne ut om det kan ha sammenheng?

Yrla sa for siden:

det er ikke maltitol i tyggis om du trodde det.
har du forstoppelse? tar du magnesium?

TrillTrall sa for siden:

Jeg blir stinn om jeg får i meg aspartam f.eks., svartbrus eller lakrispastiller med kunstig søtning kommer ikke innenfor mine lepper for å si det sånn...

Åssi sa for siden:

det er vel aspartam i tyggis.. og jo, tyggisen i paris er faktisk søtet med maltitol. Det står hvertfall det på pakken, så regner med de vet det :)

Åssi sa for siden:

Yrla: Jeg tar ikke magnesium nei. Jeg hadde litt problemer med krampe i beina, men jeg har økt karbomengden, så det problemet har jeg ikke lenger. Kan det hende at det er magnesium likevel?

Forstoppelse trodde jeg at jeg hadde, men jeg går jo på do hver dag, om ikke like mye som tidligere...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.