< Tilbake til oversikten

Lavkarbo og Syden ferie

Netti1985 sa for siden:

Skal 2 uker til syden i juni, og 1 uke i august...har noen av dere levd lavkarbo i syden? hva gjør dere når dere er ute å reiser på ferie osv..sånn som syden?

mayeliz sa for siden:

Jeg var i Spania i jula, og levde strengt lavkarbo uten problemer.
På resturanger valgte jeg så rene menyer som mulig, og ba om at poteter, ris og slikt som jeg visste inneholdt ting jeg ikke skulle ha, ble fjernet. Ba om mer grønnsaker i stedet :)
På hotellet var det jo stort sett buffet - så der tok jeg jo det jeg ville :-)
God tur, og kos deg i varmen :)

Netti1985 sa for siden:

men blir mann ikke veldig oppblåst av varmen? og får masse vann i kroppen ? husker jeg fikk det sist..men da gikk jeg ikke på lavkarbo... hva slaks alkohol drakk du der nede?

mayeliz sa for siden:

Jeg drakk rødvin. I tillegg drakk jeg selvfølgelig en del vann - ble ikke oppblåst, nei :)

Disen sa for siden:

Vi var i syden i vinterferien og skal ned nå i påska og vi lever lavkarbo. Alle restauranter vi var på var veldig behjelpelige. Spurte etter ekstra grønnsaker, ikke ris eller poteter og saus ved siden av. Samt at vi bestilte alioli til alt. Vi drakk vann, cola zero og rød vin. Sjekket før vi reiste hvilken spansk vin vi kunne drikke, hvis de ikke hadde noen av disse spurte vi etter en tørr rødvin med lite sukker. Bestilte dessert noen kvelder, bestilte da "nata con fresas sin sirup". Dvs pisket krem med jordbær uten jordbær sirupen. Da fikk vi usøtet krem( bare en kveld kremen var søtet, er du usikker så si at den skal være uten sukker. Vi var en uke og gikk ned den uka også. Til frokost spiste vi buffe med stekt egg, bacon, skinke, eggerøre og salat. Nå skal vi ha all inklusiv så nå blir det buffe til alle måltider noe som gjør det mye enklere synes jeg. Vi hadde med lerum syltetøy uten sukker, skinke ost og helseklibrød i kofferten. Dette spiste vi til lunsj på balkongen hver dag. Lavkarbo i syden lar seg veldig godt gjøre så god tur og husk å kos deg. Ps noen kiosker har enn is uten sukker som er veldig god. Hete zero hvis jeg ikke husker feil, vanilje og sjokolade is.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.