Jeg har kastet inn håndkleet og sluttet med lavkarbo (av mange grunner :(). I den andeldning lurer jeg på om du kunne vært interessert i å overta noen av mine uåpnede lavkarboinnkjøp! :D Jeg vil gjerne selge alt som en pakke, og om du bor i Trondheim så kan jeg sikkert få til å komme i postkassa di med det til og med. Hvis ikke så får det nok plass i en Norgespakke fra posten.
Jeg vil selge:
Fiberhusk 300 gram
Psyllium finmalt fra finax 200 gram
Pofiber fra Semper 125 gram
Paranøtter fra Now Foods (iHerb) 340 gram
Lett gele med lime smak fra Confecta
Linfrø, økologiske 1 kg
Møllerens Lavkarbobrød 123 blanding
Kruskakli 400 gram
I tillegg kan jeg slenge med Steviaekstrakt fra iHerb som jeg har brukt kanskje 10 dråper av, åpnet soyamel fra iHerb, Xantam gum fra iHerb (som er kjempefin istedenfor JBK), Sukrin og Soyaflokker.
Jeg regner at jeg har brukt ca 300-400 kroner på disse produktene, iberegnet det siste har jeg sikkert brukt 500-600 kroner.
Hvis jeg får plass til alle prduktene i en medium eller stor smartpost eske så koster det 170-185 kroner i frakt. Dersom jeg får 150 kroner for produktene blir det ca 350 kroner for alt sammen, og det er jo ikke ille for så mye forskjellige ting. :) Men jeg er enig i at det hadde vært best om noen i Trondheim ville hatt det! Eventuelt så går det jo også an å sende de minste tingene som er mest verdt, for eksempel er jo 500 gram fiberhusk alltid kjekt å ha! :D
Men det er vel strengt tatt ikkje så mykje her som ikkje kan passe inn i eit "vanleg" kosthald, heller? Fiber, kli, pofiber osv brukte eg lenge før eg gikk over til lavkarbo. I bakst, kjøttkaker osv.
Det er mange grunner til at jeg sluttet på lavkarbo...! Hovedgrunnen er nok at kostholdet førte til en induksjon (økte hastigheten de jobber på) av leverenzymene som bryter ned østrogen, noe som gjorde at p-pillene jeg går på hadde dårligere preventiv effekt og jeg fikk veldig mørke blødninger nesten konstant. I tillegg så ble jeg litt usikker ift langtidseffektene av et slikt kosthold (ja, jeg kjenner til de meste argumentene for og imot). En annen grunn var at jeg begynte å bli veldig kvalm, hadde mye vondt i magen og kastet opp en del etter at jeg spiste de fettrike måltidene. Til sist (men absolutt ikke minst) så savnet jeg frukt og grønnsaker! Nå spiser jeg "sunt" ift det jeg selv tenker og veldig variert, med litt av alt. Det har gjort at jeg føler meg bedre med meg selv og trener mer! Men jeg tror bare at det ble nok lavkarbo for meg, og at kostholdet kanskje ikke passet med så bra som det gjør mange andre. :)
Og ja, jeg kan bruke mange av disse varene til andre ting i et vanlig kosthold, men jeg tenkte at noen kanskje kunne ha mer bruk for det enn meg! :)
Hvordan vet du at p-pillene fikk en dårligere effekt?? Mange av damene her inne fikk oftere blødninger og opplevde at blødningene ble mørkere. Men det går over. Hvor lenge har du gått på lavkarbo?
Det var det gynekologen min som mente, eneste mulige løsningen han hadde på de mørke blødningene. Han sa også at det kan skje uten å bytte kosthold, men at man på en måte blir litt "immun" mot p-pillene fordi man gir kroppen ekstra østrogen over en lang periode, og da begynner den å bryte det ned fortere. Jeg gikk på lavkarbo et år, og begynte å få blødningene i høst, det varte helt til jeg sluttet nå, og det gidder jeg rett og slett ikke. :p Nå som jeg har sluttet så er jeg helt vanlig igjen, og har ikke så mye smerter når jeg menstruerer heller!
Den der forstod jeg ikke helt! Hvilken type lavkarbo har du gått på? Jeg for min del har aldri spist så mye grønnsaker som nå, og en frukt nå og da tillater jeg meg også med verdens beste samvittighet!
Går det virkelig ikke an å lage en salgstråd her uten at folk skal legge seg opp i alt mulig om hvorfor man slutter? Det var vel ikke det hun spurte om tilbakemelding på?
Ellers så er det jo mye av dette du kan bruke, vel egentlig alt, på et "vanlig" kosthold også, hvis ikke du får solgt.
Det skyldes vel kanskje at dette er et lavkarbo diskusjonsforum. Og ikke finn.no for å si det på den måten. Veldig humoristisk ment. Og de fleste her inne tenker veldig lavkarboisk og da er det vel naturlig når hun skriver at hun har kastet inn håndkleet og sluttet. Jeg syntes det var kjempe trist at hun hadde sluttet og kanskje ikke lykkes med et så fantastisk kosthold. Og jeg spurte pent om hvorfor også. Men beklager hvis det var upassende å spore av.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.