< Tilbake til oversikten

Pepsi max i starten på et lavkarbokosthold?

Tessa84 sa for siden:

Er det FY-FY?

Nerthus sa for siden:

I det store bildet - nei.

For noen kan inntak av lettbrus fortrenge stort nok inntak av rent vann. Rent vann er svært viktig på et lavkarbokosthold, da det er nødvendig med godt vanninntak for å optimalisere fettforbrenningen.
Du blir også svært tørst på lavkarbo, spesielt kanskje i starten og da er det viktig at VANN er hovedkilden til væske, ikke andre ting.

Ta med at man kan tenke gjennom om man burde drikke kunstig sammensatt drikk med tilsetningsstoffer - når man legger om kostholdet til å spise så ren mat som mulig ;)

Mitt råd? Kom deg av pepsi-max'en så snart som mulig ;) Anbefaler farris bris istedet for litt smak.

Tessa84 sa for siden:

Du har helt rett. Jeg er avhengig av pepsi max, men har til nå klart å kutte det ut i hverdagen (se bort i fra den siste uka). Aspartam er ikke bra i det hele tatt og jeg må nesten bare slutte med hele greia. Kanskje bare drikke det en dag i helgen.

Nerthus sa for siden:

Takes one to know one ;) :klem:

Slutt helt og holdent. Erstatt med vann og ikke minst farris bris som er blitt min favoritt. Ikke kjøp pepsi max og ta med hjem, unn deg heller om du er ute og spiser eller lignende, men ikke ta med hjem.
I perioder har jeg drukket veldig mye og jeg blir faktisk dårlig/uvel.

Det har gått bra for meg de siste tre ukene, har drukket en til lunsj et par ganger i uka når vi har fått servert lunsj og brus på jobb - ellers er målet å ikke ha det i hus...

Yrla sa for siden:

jeg var en "kronisk" pepsi max"-drikker med kronisk magesvondt som slutta med pepsien og fikk slutt på magevondten:) nå betrakter jeg aspartam som farlig, det gjorde jeg ikke før, men da jeg skjønte det ødela MIN kropp, da! Når jeg var tørst tenkte jeg på brus, men det var fordi det var det jeg var vant til å drikke, nå når jeg er tørst tenker jeg vann. Det er lettere å slutte om du sier til deg selv at du ikke vil ha den giften enn å si "jeg kan ikke drikke det", for du kan jo hvis du vil.

Tidl. medlem sa for siden:

Det er kjempebra hvis du klarer å slutte med Pepsi Max! Det er vel ikke særlig bra å drikke mye av det! Jeg er helt "avhengig" selv, og drikker nesten hver dag! Det har ikke hatt noen innvirkning på vekta for meg. Jeg har gått ned med relativt høyt inntak av Pepsi Max! Men det er jo ikke bare vekta som teller, så jeg skal også prøve å begrense inntaket av den brusen!

Yrla sa for siden:

ja det påvirker ikke min vekt heller. det er litt ekstra utfordring å slutte med brus når man begynner med lavkarbo fordi man blir ekstra tørst da, men jeg påser at jeg bestandig har iskaldt vann i kjøleskapet, da går det fint, og har en stor temokopp som jeg drikker te av og kan ta med hvor som helst

Bik sa for siden:

Lavkarbo dreier seg jo også om å spise så rent som mulig. Pepsi Max er jo ikke rent akkurat. Men en og annen gang kan man sikkert unne seg det.
Jeg har holdt meg unna brus i snart et år. Og skulle drikke litt pepsi Max her om dagen. Men fy så søt og ekkel den var :)

Yrla sa for siden:

he he, ja, lunka og med lite kullsyre, da smaker man hva det er man drikker. Uæh

Alynna sa for siden:

Jeg blir ikke hindret i vektnedgang av lettbrus, så jeg drakk det en del i starten for å ha noe å kose meg med, men jeg har aldri vært avhengig av brus, da. Drikker det langt sjeldnere nå, men unner meg det når jeg får veldig lyst på. Brus har jo faktisk blitt ganske dyrt de siste årene, også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.