< Tilbake til oversikten

Hvorfor negativ til sylteagurk?

*LoveBugMama* sa for siden:

Jeg har sett flere ganger her inne at folk er "negativ" til sylteagurk, og lurer på hvorfor? Gjelder det for folk som følger spesielle dietter, eller er det gjengs blandt lavkarbere å ikke bruke sylteagurk? I følge glasset er det 6,? (husker ikke eksakt) karbohydrater i 100g. Og man bruker jo ikke akkurat mye, som oftest.

Kanutten sa for siden:

Og mesteparten av sukkeret er i laken. Jeg spiser syltaagurk. :ja:

Bra! For jeg ELSKER sylteagurk. :cool:

langaard sa for siden:

Me too:D

Kanutten sa for siden:

Det er kjapt å sylte selv. Kok opp vann, ha oppi eddik, sitron ev helpepper og andre smaksting. Tilsett sukker av et slag, avkjøl.

Kutt opp grønnsaker du vil sylte; agurk, paprika, purre, ++

Fyll oppi glass og hermetiser. Tadaaa!

Carisma sa for siden:

? Fordi det smaker dritt! :D

Kanutten sa for siden:

Hmm, tullsjur! :lol:

Nei, da tror jeg du må ha smakt noe heelt annet enn sylteagurk, ja. :blinke:

nellie sa for siden:

Har aldri sett noen være negativ til sylteagurk her jeg.. Har liksom ikke vært så ille mye snakk om det. :p

sylwester sa for siden:

På Ultra har de Edmond Fallet Cornichons au vinaigre (små sylteagurker)
Forskjellen på slike og norsk sylteagurk er at det ikke finnes noen sukkerarter annet enn de som naturlig er i agurken selv. De smaker jo ikke det samme da (men bedre om man blir vandt til de)

Jeg har alltid lurt på om næringsinnholdet i en boks med ting som er i en lake om næringsinnholdet gjelder for hele blandingen i det blandingforholdet man kjøper det eller om det er avrent vare. Laken er jo med i ingrediensene og det er jo i den mesteparten av sukkeret i en norsk sylteagurk ligger.

langaard sa for siden:

Lurer jeg også på:confused:

Yrla sa for siden:

jeg slutta med det da jeg begynte med lavkarbo, med litt tungt hjerte:) mon tro om man kan lage det selv med tagatesse eller splenda? stevia er kanskje å være vel optimistisk med tanke på resultatet? eddik er det karbo i det?

Dietta sa for siden:

Du kan jo prøve denne :)

Yrla sa for siden:

din lille gullklump

Dietta sa for siden:

:rodme:

Alynna sa for siden:

Det er vel snakk om avrent vare, når det ikke er beregnet at laken skal spises? Altså nettoinnholdet?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.