< Tilbake til oversikten

Bearnaise-essens i Bergen?

Jaudaa sa for siden:

Hvor kan jeg få tak i dette i Bergen by? Helst nærme danmarksplass.. :)

Kitt sa for siden:

Bernaise- essens kjøper jeg som regel på Meny eller Ultra. Har dere ikke sånt dere borte mellom fjellene?;)

Rin sa for siden:

Hum. Har ikke god oversikt over danmarksplass-området, men jeg ville sjekka på... var det Lerøy Mat, det het? Den store matsjappa i underetasjen i "senteret" ved torgallmenningen. (Noen år siden jeg bodde i Bergen nå, husker ikke hva noenting heter, lenger. :p) - Der hadde de i alle fall mye spesialvarer sist jeg var innom.

Kitsu sa for siden:

Jeg har funnet på Safari i alle fall.

Photobscura sa for siden:

Hvorfor trenger du bernaise-essens? Om du har estragon, sitron og eventuelt hvitvinsedikk så har du i grunn det du trenger, bortsett fra egg og smør, seff.

Zillah sa for siden:

Det er jo unekteleg enkelt å ha ferdig essens da, det er vel slett ikkje alltid ein har fersk estragon i huset? Eller sjalottlauk.

Eg har sett dette spørsmålet tidlegar også, og undra meg slik på kva problemet var, for bearnaise-essens har dei jo hatt på nær sagt alle butikkar. Men slik er det sanneleg ikkje lenger. Frå å finne det "overalt" har eg no ikkje klart å sjå essens i ein einaste av butikkane eg har vore i i Molde. Har det gått ut, eller...?

Thaleia sa for siden:

Estragon får man også kjøpt nedlagt i eddik. Den har de på velassorterte butikker som Lerøy/Meny/Safari. Den holder seg lenge og kan jo være et greit alternativ å ha i hus.

Carisma sa for siden:

Jeg hakker opp og fryser ned ferske urter, de smaker som ferske når de tiner igjen. Dermed har jeg alltis fersk estragon i hus :ja:

Aline sa for siden:

Middels store ICA butikker! Jeg kjøpte på ICA straume :)

Jaudaa sa for siden:

Viss jeg må ta buss til Straume for å kjøpe så står jeg eller over :P hehe

Viss du bor der kan du kjøpe til meg og sende i posten :cool:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.